VCarve to potężne i intuicyjne rozwiązanie programowe do tworzenia i cięcia części na ploterze CNC.
Cena od:
Zbudowany na tym samym intuicyjnym interfejsie co Cut2D, VCarve umożliwia tworzenie ścieżek narzędzi 2,5D, w tym: rzeźbienia w kształcie litery V, fazowania, żłobkowania, pryzmatu i formowania, a także importowanie i obróbkę modelu 3D.
Wersja „Desktop” jest przeznaczona dla małych maszyn CNC, przeznaczonych do zastosowań hobbystycznych lub środowisk nieprodukcyjnych, natomiast wersja „Pro” obejmuje nieograniczony rozmiar zadania i ścieżki narzędzia, zagnieżdżanie rzeczywistych kształtów i arkusze konfiguracji zadania, idealnie dostosowane do środowiska produkcyjnego.
VCarve potrafi importować projekty 2D z innych programów, ale udostępnia także pełen zestaw narzędzi do rysowania i edycji.
Opcje ścieżki narzędzia obejmują wszystkie typowe operacje frezowania 2D, takie jak profilowanie, wykonywanie kieszeni, automatyczne wstawianie elementów, wiercenie i frezowanie gwintów, a także strategie 2,5D.
W przypadku modelu 3D można wykonać wstępną i końcową obróbkę modelu, a także dostępne są opcje projekcji ścieżek narzędzi 2D i 2,5D na powierzchnię 3D.
Każda ścieżka narzędzia zawiera odpowiednie opcje umożliwiające dostosowanie ustawień i zapewnia wysoki poziom kontroli dla różnych typów operacji.
VCarve umożliwia importowanie wielu modeli Vectric 3D, a także pojedynczych modeli innych firm. Następnie można je złożyć zgodnie z własnym projektem.
Można wyświetlić podgląd wszystkich ścieżek narzędzi, aby zobaczyć, jak część będzie wyglądała po wycięciu. Zapewnia to natychmiastową informację zwrotną, pozwalającą na dalszą optymalizację ścieżek narzędzi.
Jeśli wymiary stołu Twojej maszyny CNC wynoszą 24” x 24” lub mniej, Cut2D Desktop jest właśnie dla Ciebie.
Jeśli posiadasz większą maszynę i chcesz dodać do swojego przepływu pracy narzędzia produkcyjne, takie jak zagnieżdżanie, szablony i gadżety, Cut2D Pro jest rozwiązaniem dla Ciebie.
Desktop | Pro | |
---|---|---|
Obszar roboczy | 24"x24" | Nieograniczony |
Prawdziwe zagnieżdżanie kształtów | ❌ | ✔ |
Łączenie ścieżek narzędzi | ❌ | ✔ |
Szablony ścieżek narzędziowych | ❌ | ✔ |
Gadżety | ❌ | ✔ |
Arkusze konfiguracji pracy | ❌ | ✔ |
Strefy wykluczone | ❌ | ✔ |
Intarsje VCarve | ❌ | ✔ |
Ścieżka narzędzia kopiowania tablicy | ❌ | ✔ |
Wersja V12 wprowadza nowy, odświeżający interfejs użytkownika, zaprojektowany tak, aby zwiększyć użyteczność i zmniejszyć odległość, jaką trzeba poświęcić na używanie myszy. Wprowadzono także kilka nowych, ekscytujących funkcji i udoskonaleń, w tym:
Oprogramowanie dysponuje wszechstronnym zestawem narzędzi do rysowania, które pozwalają na łatwe tworzenie wektorów od podstaw lub dodawanie ich do importowanych danych.
Obróbka dwustronna dodaje możliwość tworzenia projektów dwustronnych w tej samej sesji. Eliminuje to potrzebę posiadania 2 sesji, po jednej dla każdej strony.
Umożliwia użycie osi obrotowej (nazywanej także 4. osią lub indeksatorem).
Opcje ścieżki narzędzia obejmują wszystkie typowe operacje trasowania 2D i strategie obróbki 2.5D. Wszystkie ścieżki narzędzia można wyświetlić w podglądzie, aby pokazać, jak będzie wyglądać część po jej faktycznym wycięciu.
W tym: importowanie ścieżek narzędzi, drukowanie, miniatury plików, samouczki wideo, obsługa systemów 64-bitowych, gadżety i wiele więcej.
Brak ograniczeń rozmiaru, zagnieżdżanie rzeczywistych kształtów, szablony ścieżek narzędzi i wiele więcej.
Oprogramowanie ma kompleksowy zestaw narzędzi do rysowania, które pozwalają na łatwe tworzenie wektorów od podstaw lub dodawanie do importowanych danych. Obejmują one opcje tworzenia standardowych kształtów (koło, elipsa, prostokąt, wielokąt i gwiazda) wraz z narzędziami do rysowania linii, krzywych i łuków.
Istnieje również potężne narzędzie do tworzenia tekstur wektorowych dla paneli i teł. Narzędzia te można kontrolować za pomocą wprowadzania danych, aby tworzyć obiekty o dokładnym rozmiarze lub można ich używać dynamicznie za pomocą myszy, aby szkicować swoje dzieło sztuki. Narzędzia te wykorzystują również „przyciąganie”, aby umożliwić Ci używanie punktów na istniejących obiektach do „przyciągania” podczas rysowania wektorów.
Dzięki możliwości importowania map bitowych do oprogramowania można dodatkowo edytować zaimportowane obrazy za pomocą narzędzia „Edytuj obraz”. Umożliwia to dostosowanie właściwości wizualnych wybranej mapy bitowej, umożliwiając zmianę kontrastu, jasności i gamma dowolnego wybranego obrazu.
Do map bitowych można również dodawać obramowania o różnych rozmiarach i promieniach w celach estetycznych. Mapy bitowe można również tworzyć w czerni i bieli. Oprogramowanie ma również możliwość przycinania obrazów do dowolnego wektora, co pozwala na usuwanie części obrazu, które Cię nie interesują.
Śledzenie obrazu, znane również jako wektoryzacja, pozwala na zaimportowanie obrazu, takiego jak zeskanowany rysunek, projekt graficzny lub zdjęcie, i konwersję kolorów na kontury wektorowe. Następnie kontury te można wykorzystać jako część projektu do tworzenia ścieżek narzędzi lub generowania kształtów 3D za pomocą narzędzi do modelowania.
Oprogramowanie umożliwia importowanie wielu formatów plików, w tym jpeg, bitmap, gif, png, tif, a także wyodrębnianie obrazów z plików PDF.
Narzędzia „advanced text” umożliwiają dostęp do czcionek true type lub open type na komputerze w celu tworzenia konturów tekstu dla Twojego projektu. Ponadto oprogramowanie zawiera wybór specjalistycznych czcionek do grawerowania jednym pociągnięciem/stick do wydajnej obróbki podczas tworzenia rzeczy takich jak odznaki lub małe znaki.
Podczas tworzenia tekstu możesz zobaczyć na żywo informacje zwrotne na temat tekstu, który tworzysz i edytujesz. Tekst można kontrolować za pomocą opcji automatycznego rozmiaru i układu.
Oprogramowanie posiada wbudowaną funkcję sprawdzania pisowni, w której błędy są podkreślane na czerwono. Użytkownik może także znaleźć poprawną pisownię, a także dodawać słowa do słownika oprogramowania!
Istnieją również narzędzia do edycji dopasowujące tekst do krzywej i interaktywne łukowanie tekstu i odstępy (kerning), gdzie tekst zachowuje formatowanie, umożliwiając łatwe wprowadzanie zmian po utworzeniu tekstu. Ten tekst można przeciągać dynamicznie wzdłuż krzywej, aby udoskonalić rozmieszczenie tekstu.
Dane można importować z ogromnej liczby innych programów projektowych, korzystając z różnych standardowych formatów plików branżowych. Należą do nich pliki DXF, EPS, AI, SVG i SKP (SketchUp), a także pliki PDF. Po zaimportowaniu program ma szeroki zakres narzędzi, aby praca z tymi danymi była jak najbardziej wydajna.
Bardzo ważnym zestawem narzędzi są te, które służą do identyfikacji zduplikowanych wektorów oraz identyfikacji i ponownego łączenia otwartych wektorów. Narzędzia te mogą zaoszczędzić mnóstwo czasu podczas pracy z danymi o niskiej jakości, aby przygotować je do obróbki maszynowej. Oprócz importowania wektorów z innych programów oprogramowanie oferuje również możliwość eksportowania danych w formatach plików DXF, EPS lub AI. Ta funkcja jest bardzo ważna, jeśli musisz udostępnić dane klientowi, aby mógł ich użyć do zaplanowania układu lub instalacji.
Narzędzia wymiarowania pozwalają na tworzenie różnych typów pomiarów na rysunku. Mogą być zorientowane w dowolnym kierunku lub ustalone poziomo lub pionowo. Istnieją również opcje dodawania wymiarów kątowych i łukowych. Możesz kontrolować wysokość tekstu, liczbę miejsc dziesiętnych czcionki i pozycję dla każdego z nich.
Wymiary można przyciągnąć do wektorów, linii pomocniczych oraz narożników lub punktów środkowych każdej strony obszaru roboczego. Oprócz importowania wektorów z innych programów oprogramowanie oferuje również możliwość eksportowania danych w formatach plików DXF, EPS lub AI. Ta funkcja jest bardzo ważna, jeśli musisz udostępnić dane klientowi, aby mógł ich użyć do zaplanowania układu lub instalacji.
Niezależnie od tego, czy wektory Twojego projektu zostały utworzone w oprogramowaniu, czy zaimportowane, masz duży wybór opcji edycji, aby przygotować część do tworzenia ścieżki narzędzia lub modelowania. Wektory można łatwo skalować, przesuwać, odbijać lustrzanie, zniekształcać, grupować, spawać, przycinać, zaokrąglać, wydłużać, przesuwać, wygładzać i łączyć.
Podobnie jak w przypadku narzędzi do rysowania, możesz albo mieć precyzyjną kontrolę nad wartościami edycyjnymi i bardzo dokładnie dostosowywać wektory, albo używać myszy do dynamicznego wprowadzania zmian, aż do momentu, gdy układ będzie wyglądał prawidłowo.
Oprócz narzędzi do edycji oprogramowanie ma również narzędzia umożliwiające układanie części w prostokątnym układzie, aby utworzyć siatkę obiektów, lub w układzie kołowym, aby utworzyć symetryczne układy wokół punktu środkowego. Podczas układania siatki można dostosować opcje odbicia lustrzanego i przesuwać naprzemienne wiersze i kolumny, aby tworzyć bardziej złożone wzory układu.
Kształty wektorowe można również wklejać wzdłuż ścieżki innego wektora, określając odległość między każdą kopią lub po prostu dopasowując konkretną liczbę do obiektu prowadzącego.
Warstwy są bardzo wydajnym sposobem na uporządkowanie danych 2D, jednym z głównych zastosowań jest umożliwienie tymczasowego ukrycia danych, z którymi aktualnie nie pracujesz. Warstwy mogą być również używane do grupowania wektorów, których możesz używać do modelowania powiązanych kształtów w projekcie 3D, aby ułatwić pracę nad małą częścią na raz.
Możliwość kojarzenia ścieżek narzędzi z określonymi warstwami i typami danych oznacza, że możesz tworzyć szablony ścieżek narzędzi, które można przypisać do innych części, które mają tę samą strukturę warstw. Jest to szczególnie przydatne w przypadku zastosowań takich jak produkcja szafek, gdzie różne projekty można automatycznie obrabiać po skonfigurowaniu szablonu.
Nie tylko możesz zorganizować swój projekt na warstwach, ale możesz również wykorzystać wiele arkuszy w swoich projektach, aby pomóc zarządzać i organizować swoją pracę na podstawie arkusza podczas pracy z wieloma materiałami w swoich projektach. Każdy arkusz może mieć własne wymiary i ustawienia, co czyni go idealnym rozwiązaniem, gdy pracujesz nad projektem, który wymaga wielu materiałów.
Karta arkuszy zawiera listę wszystkich bieżących arkuszy i umożliwia ich tworzenie, aktualizowanie i usuwanie. Możesz tworzyć arkusze o różnych rozmiarach i grubościach, a także mieć możliwość kontrolowania wyglądu materiału dla każdego arkusza, aby lepiej wizualizować ścieżki narzędzi jako część całego projektu. Wszystkimi arkuszami w projekcie można zarządzać indywidualnie lub zbiorczo, co ułatwia zmianę rozmiaru lub aktualizację określonego wyboru arkuszy.
Linijki, siatka przyciągania i linie pomocnicze pomagają znacznie uprościć rysowanie wektorowe i układ części 3D. Opcje te można włączać/wyłączać w razie potrzeby. W połączeniu z opcjami przyciągania, które automatycznie wykrywają i przyciągają kursor do kluczowych obszarów projektu, narzędzia te ułatwiają tworzenie bardzo dokładnych części.
Powtarzające się wzory wektorowe można szybko utworzyć za pomocą narzędzia „create vector texture”. Łatwo jest modyfikować ustawienia, aby tworzyć nieskończoną liczbę wariantów od regularnych wzorów fal po nierówne, naturalnie wyglądające linie słojów.
Te wektory można obrabiać za pomocą ścieżek narzędzi profilu i tekstury, aby tworzyć dekoracyjne panele o falistej teksturze wraz z efektami słojów drewna i piaskowania. Można je również rzutować na powierzchnię 3D, aby dodać jeszcze więcej zmienności.
Umożliwia to przyciąganie do linii i rozszerzeń, które niekoniecznie istnieją jako geometria. Zmniejsza to potrzebę tworzenia geometrii konstrukcyjnej i byłoby pomocne w wyrównywaniu wektorów lub węzłów.
Walidator wektorów ma pomóc w znalezieniu problemów z konturami po zaimportowaniu plików, które zatrzymują tworzenie ścieżki narzędzia, takich jak nakładające się kontury lub przecięcia. Wskazuje również rozpiętości o zerowej długości.
Narzędzie przycinania umożliwia jednoczesne przycinanie wszystkich obiektów wewnątrz lub na zewnątrz wybranego obszaru. Dzięki temu tworzenie teksturowanych obszarów lub wzorów w obrębie określonej granicy jest bardzo łatwe i szybkie.
W oknie dialogowym konfiguracji zadania możesz wybrać, czy chcesz utworzyć zadanie jednostronne, dwustronne czy obrotowe. Możesz to zmienić wstecznie. Zdefiniuj sposób odwracania materiału dla projektów dwustronnych w oknie dialogowym konfiguracji zadania. Wpływa to na pozycjonowanie wektorów i modeli, tak aby geometria po każdej stronie była tworzona w odpowiednich pozycjach względem strony przeciwnej.
Możesz zobaczyć geometrię przeciwległej strony, używając skrótu klawiaturowego „=” lub poprzez menu „Widok”. W widoku 2D zobaczysz wektory przeciwległej strony, tak jakbyś patrzył na nie przez blok materiału. W widoku 3D zobaczysz cały scalony model, tak jakby był symulowany.
Podczas importowania modelu STL (z włączoną opcją „Importuj obie strony”) do projektu dwustronnego, każda strona modelu zostanie umieszczona na boku. Możesz zaimportować cały model na każdej stronie, przesuwając płaszczyznę cięcia do samego dołu. Jest to przydatne podczas importowania modeli, które zawierają powierzchnie niewypukłe, takie jak płyta.
Umożliwia użycie osi obrotowej (nazywanej również 4. osią lub indeksatorem). Gdzie można tworzyć projekty obrotowe i wizualizować zadanie w środowisku zawiniętym, z możliwością tworzenia i symulowania ścieżek narzędzi w symulacji automatycznie zawiniętej.
W oknie dialogowym Job Setup możesz wybrać, czy chcesz utworzyć zadanie jednostronne, dwustronne czy obrotowe. Możesz to zmienić retrospektywnie. Zdefiniuj wymiary cylindra, orientację zadania, sposób rozmieszczenia widoku 2D i oś, wokół której się owijamy.
Aby utworzyć ścieżkę narzędzia, która owija się wielokrotnie, można utworzyć długi wektor pod pewnym kątem. Taki wektor jest odpowiednikiem paska tkaniny, gdy jest on rozwijany z rolki. Chociaż taka ścieżka narzędzia przekroczy dwuwymiarową przestrzeń roboczą zadania obrotowego, dzięki procesowi owijania podczas symulacji i obróbki ścieżka narzędzia faktycznie pozostanie w granicach materiału.
Oprogramowanie ma możliwość importowania pełnych modeli 3D z oprogramowania innych firm do rozpakowania w zadaniu obrotowym, gdzie można ustawić i zorientować model w widoku obrotowym. Nie tylko można importować pełne modele 3D do rozpakowania, oprogramowanie umożliwia również importowanie modeli „Flat 3D” (modeli w stylu reliefowym), które można ustawić i symulować przed cięciem.
Odniesienie oprogramowania do sposobu konfiguracji CNC jest jednym z najważniejszych elementów procesu. Podsumowanie konfiguracji materiału jest wyświetlane na górze zakładki ścieżki narzędzia, co pozwala na szybkie sprawdzenie ustawień przed rozpoczęciem obliczania ścieżek narzędzia. Każda z tych wartości może być łatwo dostosowana, aby zmienić odniesienie narzędzia dla jego położenia zerowego X, Y lub Z, przesunąć pozycję modelu w materiale, dostosować pozycję, od której maszyna zaczyna lub określić odległość, aby upewnić się, że narzędzie unosi się ponad wszelkie zaciski, które są używane.
Korzystając ze strategii ścieżki narzędzia profilowania, obiekty można wycinać szybko i wydajnie. Wystarczy wybrać kształty wektorowe, które chcesz profilować, wybrać narzędzie z bazy danych narzędzi, a oprogramowanie zajmie się resztą. Profilowanie automatycznie przesuwa promień narzędzia i sortuje zagnieżdżone kształty, aby zapewnić, że kształty wewnętrzne, takie jak środek litery „O”, zostaną wycięte przed kształtem zewnętrznym (aby części nie zostały uwolnione z materiału przed wycięciem).
Pełna kontrola kierunku cięcia jest oferowana wraz z automatyczną lub ręczną kontrolą punktu wejścia narzędzia dla każdego kształtu. Obróbka profili obejmuje opcje cięcia produkcyjnego, które zapewniają, że części mogą być utrzymywane na miejscu i dokładnie obrabiane z wysokiej jakości krawędziami i szczegółami narożników. - Zakładki 3D dla płynniejszego profilowania plus zaawansowane opcje automatycznego pozycjonowania w celu utrzymania części na miejscu podczas obróbki - Odległość wejścia / wyjścia i nadcięcia, aby zapobiec pojawianiu się śladów zatrzymania na elementach - Zaawansowane opcje rampy do kontrolowania sposobu, w jaki frez wchodzi w materiał, zmniejszając gromadzenie się ciepła i zużycie frezu - Profil wokół zewnętrznej / wewnętrznej części otwartych kształtów - Ostre wewnętrzne i zewnętrzne ścięte krawędzie i narożniki - Naddatek ostatniego przejścia Wycięcia mogą być wykonywane w wielu przejściach w zależności od maksymalnej głębokości cięcia używanego narzędzia, a naddatek dodatni lub ujemny można określić, aby „podciąć” lub „nadciąć” kształt, jeśli jest to wymagane.
Liczbę przejść na cięciu można edytować bardzo precyzyjnie, aby umożliwić bardzo cienkie cięcia końcowe lub indywidualnie dodawać lub usuwać określone głębokości cięcia. Można określić oddzielny ostatni dodatek przejścia dla ostatniego przejścia w ścieżce narzędzia profilu. Jeśli ten dodatek jest podany, wszystkie przejścia oprócz ostatniego zostaną przecięte o określony dodatek, a ostatnie przejście będzie jedynym przejściem, które tnie do rzeczywistej krawędzi części. Może to znacznie poprawić wykończenie krawędzi cięcia. Możliwość określenia, że wymagane są narożniki kwadratowe, to kolejna potężna funkcja. Jest to często używane podczas profilowania za pomocą narzędzia V-bit, gdzie przy konwencjonalnej ścieżce narzędzia narzędzie będzie „toczyć się” wokół ostrego zewnętrznego narożnika, pozostawiając promień na górze fazy utworzonej przez narzędzie, przy opcji „rogi kwadratowe” zostanie zamiast tego utworzona faza kątowa. Ścieżka narzędzia profilu jest prawdopodobnie najważniejszą dostępną opcją ścieżki narzędzia. Jest używana do niektórych z najprostszych, a także najbardziej złożonych rzeczy, które możesz zrobić za pomocą swojego CNC. Oprogramowanie zostało tak skonstruowane, aby umożliwić Ci dostosowanie, czy chcesz tylko prostych opcji do szybkich wycięć, czy też chcesz uzyskać dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji, aby kontrolować cięcie konkretnego materiału. Pozwala to zarówno nowym, jak i doświadczonym użytkownikom decydować, ile informacji muszą otrzymać podczas tworzenia tej często używanej funkcji.
Ścieżka narzędzia kieszeniowego sprawia, że obróbka materiału z wnętrza kształtu wektorowego jest wydajna i łatwa do osiągnięcia. Wystarczy wybrać wszystkie wektory definiujące kształty, które chcesz wyciąć, a program posortuje wektory, aby automatycznie zidentyfikować wyspy i przesunąć granice dla wybranego promienia narzędzia. Ścieżka narzędzia kieszeniowego 2D ma możliwość bardzo precyzyjnego kontrolowania głębokości przejścia, albo automatycznie na podstawie ustawień narzędzia, albo w razie potrzeby użytkownik może określić dowolną kombinację głębokości dla konkretnego narzędzia. Można określić zarówno kierunek wznoszenia, jak i konwencjonalny, aby uzyskać najlepsze wykończenie krawędzi dla wybranego materiału i frezu. Narzędzie można również pochylić w celu zmniejszenia naprężenia frezu podczas wchodzenia w materiał.
Wyprowadzaj łuki śrubowe w sposób zrozumiały dla Twojej maszyny. Zapewnia to gładsze cięcia i mniejsze rozmiary plików. Łuki śrubowe są podobne do zwykłych łuków, gdy są oglądane w 2D, ale różnią się początkowym z i końcowym z. Zazwyczaj występują w ścieżkach narzędzi, w których występuje ramping.
Niezależnie od tego, czy wiercisz pojedynczy otwór, czy setki, wystarczy wybrać wektory reprezentujące otwory, a oprogramowanie wywierci środek każdego wektora na określoną głębokość. Funkcja grupowania ułatwia skojarzenie wszystkich wektorów dla określonej strategii ścieżki narzędzia, więc wystarczy wybrać tylko jeden. Baza danych narzędzi obejmuje dedykowany typ narzędzia wiertarskiego, dzięki czemu prawdziwą geometrię narzędzia można zobaczyć w podglądach ścieżki narzędzia. Oprócz pojedynczego zanurzenia Z masz również możliwość aktywacji wiercenia udarowego, które wierci na określoną głębokość, wycofuje narzędzie w celu usunięcia wiórów, wierci w dół do następnego kroku, wycofuje narzędzie itd., aż do osiągnięcia wymaganej głębokości wykończenia.
Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów umożliwia obróbkę otworów pod standardowe śruby w metalach, drewnie i akrylach, a także jest przydatna do tworzenia dekoracyjnych elementów złącznych z drewna. Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów umożliwia tworzenie zarówno gwintów wewnętrznych, jak i zewnętrznych, na przykład jeśli chcesz utworzyć wnękę, w którą chcesz coś wkręcić, lub jeśli chcesz utworzyć gwint zewnętrzny na czymś takim jak śruba!
Opcje automatycznej ścieżki narzędzia do intarsji obliczają ścieżki narzędzia do wycinania profili i tworzenia kieszeni dla części, które muszą zostać zmontowane w celu wykonania intarsji i wkładek. - Automatyczna kompensacja promienia frezu w obszarach narożnych, aby zapewnić, że kształty męskie będą pasować do kieszeni lub wnęk żeńskich - Opcja naddatku zapewniająca utworzenie wystarczającej „przerwy”, aby umożliwić dopasowanie części - 4 różne opcje intarsji, które mają na celu znaczne uproszczenie i ułatwienie obróbki intarsji (proste, schodkowe, kieszeniowe i otworowe) - Idealna opcja ścieżki narzędzia dla producentów znaków, stolarzy, producentów tworzyw sztucznych i powierzchni litych, którzy muszą ciąć części ściśle do siebie dopasowane.
Quick Engrave można używać do tworzenia ścieżek narzędzi do obróbki diamentowej. Jest to zazwyczaj używane do znakowania grawerowanych produktów, takich jak prezenty, nagrody, tabliczki, odznaki, długopisy, trofea itp.
V-Carving wykorzystuje stały kątowy frez, który porusza się z płynną, zmienną głębokością, aby stworzyć trójwymiarowy efekt rzeźbienia w pracy, podobnie jak rzemieślnik pracowałby ręcznie. Oprogramowanie automatycznie oblicza ścieżkę zdefiniowaną przez kombinację określonego kąta narzędzia oraz szerokości i kształtu obrabianych wektorów. Niezwykle szybki i solidny silnik Vectric V-Carving z łatwością obsługuje złożone projekty, zapewniając zarówno szybką prędkość obliczeń, jak i solidną obsługę niedoskonałych danych. Oprócz prostego V-Carving oprogramowanie obsługuje wiele zaawansowanych strategii V-Carving, takich jak V-Carving z „płaskim dnem”. Lub opcjonalnie używanie wielu narzędzi do zadań grawerowania, co zmniejsza zarówno czas obróbki, jak i zużycie narzędzia. Opcja użycia punktów początkowych wektorów pozwala wybrać pozycje, w których narzędzie będzie wchodzić w materiał. W przypadku niektórych zastosowań może to pomóc zmniejszyć obciążenie, a tym samym potencjalne ślady na gotowej części, tworzone przez drgania narzędzia podczas zanurzania się w głębokim obszarze. Inną zaawansowaną funkcją jest obsługa obszarów V-Carving szerszych niż narzędzie poprzez wykonywanie wielu przejść luzu w celu uzyskania wymaganej głębokości. Oprogramowanie wykonuje tę czynność automatycznie, gdy rzeźbiony obszar jest głębszy niż maksymalna głębokość cięcia narzędzia.
Frezowanie to specjalny rodzaj ścieżki narzędzia do cięcia stożkowych rowków, często nazywanych „frezami”, poprzez pochylanie frezu do i z materiału. Podczas korzystania z tej ścieżki narzędzia oprogramowanie kieruje narzędziem wzdłuż środka wektora, dając Ci kontrolę nad sposobem pochylania narzędzia do początku i końca każdego wybranego obiektu. Ma to wiele interesujących zastosowań poza standardowymi zastosowaniami, których można się spodziewać w przypadku tego typu operacji. Idealne do: - obróbki drewna i obróbki powierzchni litych. - rowków na kolumnach i kominkach - rowków odpływowych w zlewach kuchennych i kabinach prysznicowych - opcji pochylania do i na zewnątrz w celu tworzenia unikalnych efektów dekoracyjnych.
Teksturowane panele są często określane przez projektantów wnętrz i architektów, a tekstury są również bardzo przydatną opcją tworzenia tła na znakach wymiarowych. Vectric ma unikalne podejście do generowania unikalnych, „ręcznie rzeźbionych” tekstur, które nadal są niezwykle wydajne. Po określeniu narzędzia (zwykle o spiczastym lub okrągłym profilu) masz różne ustawienia, które możesz ustawić, aby utworzyć cechy ścieżki narzędzia tekstury. Aby nadać tym teksturom bardziej naturalny i mniej maszynowy wygląd, możesz ustawić różne poziomy losowości. Ścieżka narzędzia będzie replikować ten sam typ ruchu, który zostałby wykonany przez kogoś używającego dłuta do rzeźbienia nakładających się pociągnięć w materiale. Utworzenie tego jako ruchu ścieżki narzędzia (zamiast jako modelu 3D) zminimalizuje ręczne wykańczanie, a także czas obróbki wymagany do jego wycięcia. Tekstury można również „przyciąć” do granicy wektorowej, co umożliwia tworzenie tego typu wykończenia w obszarze tła zadania. Jest to wygląd bardzo popularny wśród twórców znaków korzystających z oprogramowania Vectric.
Strategia obróbki pryzmatu wypukłego idealnie nadaje się do wycinania wysokiej jakości wypukłych napisów i kształtów na szyldach w restauracjach, hotelach, barach itp., które wyglądają jak wykonane ręcznie. - Rzeźbienie pryzmatu wypukłego wykorzystuje kąt boczny frezów V do szybkiego formowania kątowych boków wokół wybranych kształtów. - Automatyczne obliczanie grubości materiału wymaganej do utworzenia pełnego pryzmatu na podstawie rozmiaru zadania i kąta frezu. - Obliczanie wielu przejść w osi Z, gdy wymagana jest obróbka zgrubna w celu usunięcia materiału wokół kształtu pryzmatu. - Zwykle stosowana przy wycinaniu wypukłych napisów na szyldach.
Użyj strategii ścieżki narzędzia PhotoVCarving, aby przekształcić fotografie i obrazy w ścieżki narzędzi, tworząc stylizowane grawerowane wzory. Utworzone ścieżki narzędzi grawerują serię linii na różnych głębokościach, aby uzyskać pożądany obraz.
Istnieją dwie ścieżki narzędzi, które są zazwyczaj używane do obróbki 3D części zadania. Obszary, które te ścieżki narzędzi przecinają, są regulowane przez wybranie jednej z trzech opcji granicy granicznej obróbki, granicy modelu, granicy materiału lub wybranego wektora(ów).
Granica modelu będzie używać zewnętrznej sylwetki modelu złożonego (wszystkie komponenty 3D widoczne w widoku 3D) w momencie obliczeń. Oznacza to, że nie ma potrzeby tworzenia wokół nich granicy wektorowej dla tych operacji.
Granica materiału utworzy ścieżkę narzędzia, która całkowicie wypełni cały obszar zadania. Wybrane wektory wykorzystają dowolne wektory wybrane w widoku 2D jako granicę ścieżki narzędzia. Aby usunąć większość niechcianego materiału tak szybko, jak to możliwe, większość zadań wymaga obliczenia ścieżki narzędzia zgrubnego 3D. Dostępne są dwie strategie zgrubne: poziom z i raster 3D, każda z nich ma zalety w zależności od rodzaju wycinanego kształtu.
Ścieżka narzędzia ma również opcję określenia naddatku na pozostawienie warstwy materiału ochronnego na części, aby można było ją wyczyścić podczas cięcia wykończeniowego. Obróbka wykończeniowa 3D tnie część 3D zadania do dokładnego rozmiaru. Parametry narzędzia pozwalają zrównoważyć jakość wykończenia powierzchni z czasem cięcia części. W zależności od kształtu części istnieje możliwość wyboru strategii cięcia rastrowego i offsetowego. Szczegółowe obszary można obrabiać selektywnie przy użyciu mniejszych frezów, aby zapewnić dokładne wykonanie najdrobniejszych szczegółów w projekcie 3D.
Obróbka resztkowa to technika, która wykorzystuje wiele narzędzi, aby spróbować efektywnie zoptymalizować czas obróbki, usuwanie materiału i żywotność narzędzia. W ramach ścieżki narzędzia wykończeniowego 3D istnieje opcja użycia więcej niż jednego narzędzia, przy czym każde narzędzie usuwa pozostały materiał, którego poprzednie narzędzie nie było w stanie obrobić. Technikę obróbki resztkowej można kontrolować, określając parametry, które określają, które obszary warto obrabiać mniejszym narzędziem.
Konwencjonalne strategie ścieżki narzędzia 2D / 2,5D można również rzutować na powierzchnię bazowego modelu 3D. Pozwala to na wydajne obrabianie tekstu lub innych kształtów, które podążają za konturami 3D części, na modelu komponentu 3D. - VCarve lub grawerowanie na stałej głębokości na powierzchni 3D - Pocket, profile, drill i texture na modelu 3D.
Jednym z najważniejszych narzędzi zwiększających produktywność dostępnych w oprogramowaniu jest realistyczna obsługa podglądu ścieżki narzędzia 3D. Wyniki każdej pojedynczej ścieżki narzędzia lub kombinacji wszystkich ścieżek można wyświetlić w podglądzie modelu 3D. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy Twoje zadanie jest prostą ścieżką narzędzia z jednym narzędziem, czy też utworzoną ze złożonej kombinacji narzędzi i strategii na różnych poziomach, możesz być pewien, że gdy zadanie zostanie wycięte, będzie to właściwe za pierwszym razem.
Oprócz pokazania, że ścieżki narzędzi są poprawne, wysokiej jakości renderowanie i możliwość wykorzystania rzeczywistych tekstur materiałów i kolorów wypełnienia jest bardzo cennym narzędziem sprzedaży. Korzystając z symulacji, możesz tworzyć dowody klienta i oceniać opcje projektowe bez konieczności cięcia czegokolwiek!
Oprogramowanie ma wbudowaną bazę danych narzędzi, dzięki czemu zarządzanie frezami jest szybkie i łatwe. Narzędzia można organizować w dowolny sposób, który odpowiada Twojemu przepływowi pracy. Istnieje automatyczne wsparcie dla zarządzania maszynami i materiałami. Narzędzia można filtrować według bieżących ustawień materiału i maszyny, co ułatwia wybór odpowiedniego narzędzia do zadania. Baza danych narzędzi zawiera wydajny system nazewnictwa narzędzi. Pozwala to na posiadanie spójnych nazw narzędzi i dopasowanie tych nazw do właściwości frezu. Bazę danych narzędzi można zsynchronizować z Twoim kontem V&Co online, dzięki czemu zmiany wprowadzone w bazie danych narzędzi na jednej maszynie można łatwo przenieść do innych uruchomionych instancji. Możesz udostępniać bazę danych narzędzi za pomocą łącza z konta V&Co. Jest to szczególnie przydatne dla użytkowników, którzy chcą udostępniać swoje dane i ustawienia narzędzi bez nadpisywania przez użytkownika końcowego własnej bazy danych.
Vectric pomaga w zarządzaniu maszyną CNC, jej możliwościami (np. dodatkami obrotowymi lub laserowymi), powiązanymi postprocesorami oraz domyślnymi posuwami i prędkościami skrawania narzędzi dla wybranych materiałów.
Jak zawsze, nasze oprogramowanie jest w pełni konfigurowalne dla tych, którzy chcą mieć pełną kontrolę na podstawowym poziomie, ale kreator Kickstarter firmy Vectric może pomóc w rozpoczęciu pracy z zestawem narzędzi z rozsądnymi ustawieniami początkowymi, wykorzystując naszą stale aktualizowaną listę online najpopularniejszych marek i modeli maszyn.
Kreator „Kickstarter” nie tylko gwarantuje, że od razu będziesz mieć odpowiednie postprocesory i konfiguracje maszyny, ale system zarządzania pozwala również na opcjonalne aktualizowanie oprogramowania, jeśli w przyszłości zostaną wydane nowsze postprocesory dla Twojej maszyny.
Aby pomóc oszacować, ile czasu zajmie ścieżka narzędzia, aby wykonać cięcie, oprogramowanie obliczy czas na podstawie długości ścieżki narzędzia oraz określonych posuwów i prędkości, które zostały wprowadzone dla wybranego narzędzia. Operator może to zmienić, edytując „współczynnik skali”, tak aby z czasem wartość mogła zostać zoptymalizowana na podstawie rzeczywistej wydajności maszyny, aby zapewnić, że szacunek jest jak najbardziej zbliżony do rzeczywistego czasu cięcia.
Korzystając z opcji kafelkowania ścieżki narzędzia można obrabiać obiekty i projekty, które są wielokrotnie większe niż dostępna powierzchnia stołu maszyny CNC. Ten proces jest również nieoceniony, jeśli maksymalne rozmiary elementów materiału są ograniczone. W obu przypadkach znacznie większy projekt można nadal obrabiać, dzieląc ścieżkę narzędzia na łatwe do opanowania kafelki lub paski, z których każdy mieści się w obszarze obrabialnym maszyny CNC lub na dostępnych blokach materiału. Po przycięciu kafelki można ponownie złożyć, aby utworzyć gotowy element.
Szablony ścieżek narzędzi pozwalają na zwiększenie wydajności procesów produkcyjnych poprzez zapisanie kompletnych ustawień ścieżek narzędzi dla typowych operacji. Ustawienia te można następnie ponownie wykorzystać w dowolnym momencie w innej geometrii projektu. Często używane strategie i narzędzia można zatem stosować do podobnych zadań, szybko i łatwo.
Oprogramowanie pozwala na dodawanie własnych niestandardowych kształtów narzędzi do biblioteki narzędzi, generowanie ścieżek narzędzi i symulowanie gotowego rezultatu! Teraz możesz symulować efekty złożonych frezów rzymskich ogee, frezów do zaokrąglania i dowolnych innych niestandardowych kształtów narzędzi, jakie sobie życzysz. Po prostu narysuj profil narzędzia za pomocą narzędzi do rysowania wektorów lub zaimportuj profil od producenta, a następnie możesz dodać swoje niestandardowe narzędzie do listy. W bazie danych narzędzi możesz określić prędkości posuwu, prędkości wrzeciona, głębokości skrawania itp. w taki sam sposób, jak w przypadku dowolnego standardowego typu narzędzia.
Postprocessing ścieżki narzędzia Wrapped Rotary Axis Toolpath umożliwia zapisanie i uruchomienie wszystkich ścieżek narzędzia utworzonych w oprogramowaniu na maszynach CNC wyposażonych w oś obrotową lub indeksator obrotowy. Te funkcje konfiguracji pozwalają również określić konfigurację części obrotowej i wyświetlić wyniki zawinięcia w widoku 3D. Ta funkcja może być używana do projektowania i cięcia projektów, takich jak kolumny żłobkowane i skręty jęczmienne lub grawerowanie tekstu na okrągłych projektach. Uwaga: Ta funkcjonalność owija standardowe ścieżki narzędzia 3-osiowego wokół osi cylindrycznej, zastępując jedną z osi liniowych, aby napędzać obrót bloku materiału podczas cięcia.
Grawerowanie płyt produkcyjnych pozwala łączyć listy tekstowe w szablony dla odznak i tabliczek przemysłowych. Można go używać do łączenia list opartych na plikach CSV i tekstach przy użyciu zmiennych, które mogą automatycznie skalować się, aby dopasować je do gotowego układu projektu.
Funkcja tworzenia scalonych ścieżek narzędzi umożliwia łączenie ścieżek narzędzi, które wykorzystują to samo narzędzie, w jedną, nową ścieżkę narzędzi, która jest ogólnie bardziej wydajna niż niezależne cięcie składowych ścieżek narzędzi. Może to być szczególnie przydatne, jeśli chcesz wyciąć całą pojedynczą część, zanim CNC przejdzie do następnego elementu, ponieważ może łączyć ścieżki narzędzi w poszczególne komponenty.
Podobnie jak narzędzie kopiowania obszaru, ta ścieżka narzędzia umożliwia duplikowanie jednej lub większej liczby ścieżek narzędzi (jej elementów podrzędnych) jako bloku, w oparciu o wymiary wprowadzone w jego właściwościach.
Ścieżki narzędzi wygenerowane w PhotoVCarve można importować do oprogramowania w celu połączenia z innymi typami ścieżek narzędzi. Można importować i pozycjonować wiele projektów PhotoVCarve, a następnie dodawać i obrabiać dodatkowe elementy. Następnie można wyświetlić podgląd wszystkich ścieżek narzędzi i zapisać je w oprogramowaniu. Uwaga: strategia ścieżek narzędzi Photo V-Carving jest dołączona do VCarve Desktop, VCarve Pro i Aspire. PhotoVCarve można również kupić osobno, aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję PhotoVCarve na stronie internetowej.
Zawartość widoku 2D lub 3D można teraz wydrukować za pomocą polecenia Drukuj w menu Plik. Wystarczy wybrać widok, który chcesz wydrukować (2D lub 3D), a następnie kliknąć polecenie Drukuj. Standardowe okno dialogowe drukarki systemu Windows umożliwia wybranie drukarki i dostosowanie jej właściwości. Po kliknięciu przycisku OK w tym oknie dialogowym widok zostanie wydrukowany. Polecenie Podgląd wydruku w menu Plik umożliwia sprawdzenie układu strony przed wydrukowaniem. Wydrukowany widok jest zawsze skalowany tak, aby dokładnie pasował do aktualnie wybranego rozmiaru strony (wliczając marginesy). Rysunki nie są zatem drukowane w rzeczywistym rozmiarze i nie są drukowane na wielu stronach.
Pliki zapisane z oprogramowania zawierają obraz miniatury. Eksplorator Windows może wykorzystać te miniatury, aby pokazać podgląd każdego pliku podczas przeglądania folderu.
Pomoc dla wszystkich formularzy można teraz znaleźć, korzystając z wygodnej zintegrowanej funkcji pomocy. Kliknij ikonę znaku zapytania na górze każdego formularza, aby uzyskać pomoc dla tej konkretnej funkcji.
Wszystkie nasze produkty mają szczegółowe samouczki wideo i pliki danych, których potrzebujesz, aby przepracować przykłady. Są one podzielone na sekcje, zaczynając od projektów wprowadzających, aby umożliwić Ci zobaczenie procesu produkcji kompletnej części i rozpoczęcie zrozumienia ogólnego przepływu pracy. Następnie są filmy, które obejmują każdy obszar użycia w programie. Filmy są zaprojektowane tak, aby przeprowadzić Cię krok po kroku przez różne typy projektów, aby wyjaśnić kluczowe metody, których będziesz używać w oprogramowaniu i zademonstrować je na przykładach z życia wziętych. Możesz po prostu oglądać i przyswajać zawartość lub śledzić, zatrzymując się w razie potrzeby, aby wykonać zadanie. Oprócz nauki korzystania z programu filmy zawierają wskazówki i triki dotyczące lepszego wykorzystania oprogramowania. Wynik każdego projektu (wraz z Clip Art) zapewnia bibliotekę części, które można obrabiać, aby tworzyć pliki przykładowe w celu poprawy umiejętności CNC lub pomóc Ci zademonstrować swoje możliwości potencjalnym klientom.
Jesteśmy bardzo dumni z jakości naszego oprogramowania i utrzymujemy aktywne i otwarte forum na forum.vectric.com. Forum pozwala użytkownikom zadawać pytania i omawiać techniki związane z CNC i oprogramowaniem. Oprócz bezpośredniego wkładu od Vectric, jest wielu entuzjastycznych użytkowników, którzy zawsze chętnie pomagają w każdym temacie związanym z obróbką CNC. Inną bardzo interesującą sekcją forum jest obszar galerii, w którym użytkownicy mogą zamieszczać zdjęcia projektów, które wykonali przy użyciu oprogramowania Vectric. Proszę zajrzeć, jest tam kilka bardzo ładnych przykładów prac.
Nowe wersje mają instalatory zarówno dla komputerów 32-bitowych, jak i 64-bitowych. Instalator wykryje i zainstaluje odpowiednią wersję dla Twojego komputera. Wersja 64-bitowa umożliwi oprogramowaniu wykorzystanie całej pamięci RAM na komputerze, co umożliwi przetwarzanie bardzo długich ścieżek narzędzi, złożonych zadań zagnieżdżania oraz importowanie i eksportowanie bardzo dużych plików (STL, OBJ itp.).
Dajemy Ci dostęp do clipartów online, które są bezpłatne przy zakupie. Cliparty te można pobrać bezpośrednio z Twojego konta V&CO w działającym oprogramowaniu. Oprogramowanie zawiera podglądy clipartów, do których masz uprawnienia, w zakładce clipart, dzięki czemu możesz zobaczyć wszystkie dostępne opcje i pobrać interesujące Cię elementy. Aby uzyskać najnowsze uprawnienia, kliknij przycisk odświeżania. Aby zaimportować clipart z zakładki clipart do swojej pracy, po prostu przeciągnij i upuść żądany model na swoją część.
True Shape Nesting pozwala automatycznie układać i dopasowywać kształty wektorowe do rozmiaru materiału lub obszaru zdefiniowanego przez użytkownika, aby uzyskać optymalne wykorzystanie materiału i minimalne straty. Part Nesting jest idealny dla producentów znaków i szafek, którzy muszą zminimalizować straty materiału i wyciąć jak najwięcej części – liter i drzwi/paneli szafek – z materiałów arkuszowych. Zmniejszenie kosztów materiałów = wzrost zysków. Rutyna zagnieżdżania umieszcza kształty wektorowe tak blisko siebie, jak to możliwe, zapewniając wystarczającą przerwę, aby umożliwić prawidłowe wycięcie części. Zagnieżdżanie obejmuje opcje kontrolowania kierunku części, aby odzwierciedlić ziarno materiału lub orientację maszyny. Inteligentnie określa, które części geometrii powinny być zagnieżdżone razem. Może również automatycznie zagnieżdżać obiekty po obu stronach zadania, aby utworzyć dwustronną zagnieżdżoną geometrię.
Funkcja tworzenia scalonych ścieżek narzędzi umożliwia łączenie ścieżek narzędzi, które wykorzystują to samo narzędzie, w jedną, nową ścieżkę narzędzi, która jest ogólnie bardziej wydajna niż niezależne cięcie składowych ścieżek narzędzi. Może to być szczególnie przydatne, jeśli chcesz wyciąć całą pojedynczą część, zanim CNC przejdzie do następnego elementu, ponieważ może łączyć ścieżki narzędzi w poszczególne komponenty.
Polecenie create set-up job sheet pozwala na utworzenie arkusza podsumowującego, który zawiera wszystkie ważne informacje, których będziesz potrzebować na swojej maszynie CNC, gdy będziesz uruchamiać ścieżki narzędzi. Może on służyć jako punkt odniesienia, aby upewnić się, że konfiguracja jest prawidłowa, załadowano właściwe narzędzie itp. Może on również służyć do archiwizacji starego zadania jako pliku szybkiego odniesienia, aby zobaczyć, jak wyglądało zadanie i jaka obróbka była zaangażowana w ten projekt. Możesz go również edytować, aby zmienić logo na wybrany przez siebie obraz, dostosować kolory nagłówka, stopki i obramowania, a nawet dostosować, które sekcje informacji mają zostać uwzględnione.
Szablony ścieżek narzędzi pozwalają na zwiększenie wydajności procesów produkcyjnych poprzez zapisanie kompletnych ustawień ścieżek narzędzi dla typowych operacji. Ustawienia te można następnie ponownie wykorzystać w dowolnym momencie w innej geometrii projektu. Często używane strategie i narzędzia można zatem stosować do podobnych zadań, szybko i łatwo.
Podobnie jak narzędzie kopiowania obszaru, ta ścieżka narzędzia umożliwia duplikowanie jednej lub większej liczby ścieżek narzędzi (jej elementów podrzędnych) jako bloku, w oparciu o wymiary wprowadzone w jego właściwościach.
Aspire, VCarve Pro i Cut2D Pro pozwalają na pracę z dowolnym rozmiarem zadania, co oznacza, że nie ma ograniczeń co do rozmiaru, z którym chcesz pracować. VCarve Desktop i Cut2D Desktop obsługują tylko rozmiary zadań do maksymalnie 24 cali x 24 cali bez kafelkowania. Możesz wycinać zadania większe niż ten limit, ale będziesz musiał użyć funkcji kafelkowania ścieżki narzędzia, aby wycinać zadanie w sekcjach.
Gadżety to małe programy, które dodają dodatkową funkcjonalność do produktów Vectric. Mogą być używane do dodawania nowych funkcji do oprogramowania lub automatyzowania typowych sekwencji zadań. Przykłady obejmują dodanie możliwości cięcia połączeń typu jaskółczy ogon za pomocą standardowego frezu trzpieniowego i stosowania szablonów ścieżki narzędzia do każdego arkusza w zagnieżdżonym zadaniu, a następnie automatyczne przetwarzanie końcowe i zapisywanie plików dla obrabiarki. Możesz również skojarzyć z nimi określone kombinacje klawiszy, aby uzyskać do nich bardzo szybki dostęp jako część standardowego przepływu pracy. Możesz przeglądać dostępne gadżety tutaj.
Wybierz odpowiednią wersję oprogramowania dla siebie:
Cena: 1779,00 zł
Cena: 3569,00 zł