Aspire łączy w sobie wszystkie narzędzia i funkcje 2D i 2,5D dostępne w Cut2D i VCarve,a także dodatkowe
narzędzia do projektowania 3D, umożliwiające tworzenie modeli reliefowych 3D i ich obróbkę za pomocą strategii obróbki 3D.
Cena:
Aspire zapewnia potężne, ale intuicyjne rozwiązanie programowe do tworzenia i cięcia części na routerze CNC. Oprócz narzędzi do projektowania 2D i obliczania ścieżki narzędzia Aspire dodaje narzędzia do projektowania 3D, które umożliwiają tworzenie własnych modeli reliefowych 3D i obróbkę ich za pomocą strategii obróbki 3D.
Unikalne narzędzia do modelowania 3D firmy Aspire, w połączeniu z kompleksowym zestawem narzędzi do projektowania i edycji 2D, ułatwiają tworzenie własnych części od podstaw, a także importowanie i edycję zewnętrznych danych 2D i 3D.
Pojedynczy interfejs Aspire do projektowania i obróbki komponentów 3D sprawia, że rysowanie i budowanie modeli komponentów 3D jest proste i logiczne.
Aspire dostarczany jest z ponad 90 godzinami samouczków opartych na przykładach z prawdziwego świata.
Podgląd modelu 3D pozwala na wyświetlanie komponentów w różnych materiałach lub kolorach, co umożliwia realistyczne wizualizacje.
Interaktywne podejście Aspire do montażu modeli 3D ułatwia tworzenie złożonych projektów przy użyciu prostych kształtów.
Aspire umożliwia dynamiczną edycję komponentów 3D za pomocą myszy oraz wprowadzanie precyzyjnych wartości.
Zmiany kształtu, wysokości lub nachylenia są natychmiast aktualizowane, eliminując zgadywanie efektu końcowego.
Wersja V12 wprowadza nowy, odświeżający interfejs użytkownika, zaprojektowany tak, aby zwiększyć użyteczność i zmniejszyć odległość, jaką trzeba poświęcić na używanie myszy. Wprowadzono także kilka nowych, ekscytujących funkcji i udoskonaleń, w tym:
Oprogramowanie dysponuje wszechstronnym zestawem narzędzi do rysowania, które pozwalają na łatwe tworzenie wektorów od podstaw lub dodawanie ich do importowanych danych.
Obróbka dwustronna dodaje możliwość tworzenia projektów dwustronnych w tej samej sesji. Eliminuje to potrzebę posiadania 2 sesji, po jednej dla każdej strony.
Umożliwia użycie osi obrotowej (nazywanej także 4. osią lub indeksatorem).
Tworzenie kształtów 3D z wektorów 2D za pomocą interaktywnych narzędzi do modelowania kształtów 3D ułatwia eksperymentowanie z różnymi ustawieniami i wynikami.
Opcje ścieżki narzędzia obejmują wszystkie typowe operacje trasowania 2D i strategie obróbki 2.5D. Wszystkie ścieżki narzędzia można wyświetlić w podglądzie, aby pokazać, jak będzie wyglądać część po jej faktycznym wycięciu.
W tym: importowanie ścieżek narzędzi, drukowanie, miniatury plików, samouczki wideo, obsługa systemów 64-bitowych, gadżety i wiele więcej.
Oprogramowanie ma kompleksowy zestaw narzędzi do rysowania, które pozwalają na łatwe tworzenie wektorów od podstaw lub dodawanie do importowanych danych. Obejmują one opcje tworzenia standardowych kształtów (koło, elipsa, prostokąt, wielokąt i gwiazda) wraz z narzędziami do rysowania linii, krzywych i łuków.
Istnieje również potężne narzędzie do tworzenia tekstur wektorowych dla paneli i teł. Narzędzia te można kontrolować za pomocą wprowadzania danych, aby tworzyć obiekty o dokładnym rozmiarze lub można ich używać dynamicznie za pomocą myszy, aby szkicować swoje dzieło sztuki. Narzędzia te wykorzystują również „przyciąganie”, aby umożliwić Ci używanie punktów na istniejących obiektach do „przyciągania” podczas rysowania wektorów.
Dzięki możliwości importowania map bitowych do oprogramowania można dodatkowo edytować zaimportowane obrazy za pomocą narzędzia „Edytuj obraz”. Umożliwia to dostosowanie właściwości wizualnych wybranej mapy bitowej, umożliwiając zmianę kontrastu, jasności i gamma dowolnego wybranego obrazu.
Do map bitowych można również dodawać obramowania o różnych rozmiarach i promieniach w celach estetycznych. Mapy bitowe można również tworzyć w czerni i bieli. Oprogramowanie ma również możliwość przycinania obrazów do dowolnego wektora, co pozwala na usuwanie części obrazu, które Cię nie interesują.
Śledzenie obrazu, znane również jako wektoryzacja, pozwala na zaimportowanie obrazu, takiego jak zeskanowany rysunek, projekt graficzny lub zdjęcie, i konwersję kolorów na kontury wektorowe. Następnie kontury te można wykorzystać jako część projektu do tworzenia ścieżek narzędzi lub generowania kształtów 3D za pomocą narzędzi do modelowania.
Oprogramowanie umożliwia importowanie wielu formatów plików, w tym jpeg, bitmap, gif, png, tif, a także wyodrębnianie obrazów z plików PDF.
Narzędzia „advanced text” umożliwiają dostęp do czcionek true type lub open type na komputerze w celu tworzenia konturów tekstu dla Twojego projektu. Ponadto oprogramowanie zawiera wybór specjalistycznych czcionek do grawerowania jednym pociągnięciem/stick do wydajnej obróbki podczas tworzenia rzeczy takich jak odznaki lub małe znaki.
Podczas tworzenia tekstu możesz zobaczyć na żywo informacje zwrotne na temat tekstu, który tworzysz i edytujesz. Tekst można kontrolować za pomocą opcji automatycznego rozmiaru i układu.
Oprogramowanie posiada wbudowaną funkcję sprawdzania pisowni, w której błędy są podkreślane na czerwono. Użytkownik może także znaleźć poprawną pisownię, a także dodawać słowa do słownika oprogramowania!
Istnieją również narzędzia do edycji dopasowujące tekst do krzywej i interaktywne łukowanie tekstu i odstępy (kerning), gdzie tekst zachowuje formatowanie, umożliwiając łatwe wprowadzanie zmian po utworzeniu tekstu. Ten tekst można przeciągać dynamicznie wzdłuż krzywej, aby udoskonalić rozmieszczenie tekstu.
Dane można importować z ogromnej liczby innych programów projektowych, korzystając z różnych standardowych formatów plików branżowych. Należą do nich pliki DXF, EPS, AI, SVG i SKP (SketchUp), a także pliki PDF. Po zaimportowaniu program ma szeroki zakres narzędzi, aby praca z tymi danymi była jak najbardziej wydajna.
Bardzo ważnym zestawem narzędzi są te, które służą do identyfikacji zduplikowanych wektorów oraz identyfikacji i ponownego łączenia otwartych wektorów. Narzędzia te mogą zaoszczędzić mnóstwo czasu podczas pracy z danymi o niskiej jakości, aby przygotować je do obróbki maszynowej. Oprócz importowania wektorów z innych programów oprogramowanie oferuje również możliwość eksportowania danych w formatach plików DXF, EPS lub AI. Ta funkcja jest bardzo ważna, jeśli musisz udostępnić dane klientowi, aby mógł ich użyć do zaplanowania układu lub instalacji.
Narzędzia wymiarowania pozwalają na tworzenie różnych typów pomiarów na rysunku. Mogą być zorientowane w dowolnym kierunku lub ustalone poziomo lub pionowo. Istnieją również opcje dodawania wymiarów kątowych i łukowych. Możesz kontrolować wysokość tekstu, liczbę miejsc dziesiętnych czcionki i pozycję dla każdego z nich.
Wymiary można przyciągnąć do wektorów, linii pomocniczych oraz narożników lub punktów środkowych każdej strony obszaru roboczego. Oprócz importowania wektorów z innych programów oprogramowanie oferuje również możliwość eksportowania danych w formatach plików DXF, EPS lub AI. Ta funkcja jest bardzo ważna, jeśli musisz udostępnić dane klientowi, aby mógł ich użyć do zaplanowania układu lub instalacji.
Niezależnie od tego, czy wektory Twojego projektu zostały utworzone w oprogramowaniu, czy zaimportowane, masz duży wybór opcji edycji, aby przygotować część do tworzenia ścieżki narzędzia lub modelowania. Wektory można łatwo skalować, przesuwać, odbijać lustrzanie, zniekształcać, grupować, spawać, przycinać, zaokrąglać, wydłużać, przesuwać, wygładzać i łączyć.
Podobnie jak w przypadku narzędzi do rysowania, możesz albo mieć precyzyjną kontrolę nad wartościami edycyjnymi i bardzo dokładnie dostosowywać wektory, albo używać myszy do dynamicznego wprowadzania zmian, aż do momentu, gdy układ będzie wyglądał prawidłowo.
Oprócz narzędzi do edycji oprogramowanie ma również narzędzia umożliwiające układanie części w prostokątnym układzie, aby utworzyć siatkę obiektów, lub w układzie kołowym, aby utworzyć symetryczne układy wokół punktu środkowego. Podczas układania siatki można dostosować opcje odbicia lustrzanego i przesuwać naprzemienne wiersze i kolumny, aby tworzyć bardziej złożone wzory układu.
Kształty wektorowe można również wklejać wzdłuż ścieżki innego wektora, określając odległość między każdą kopią lub po prostu dopasowując konkretną liczbę do obiektu prowadzącego.
Warstwy są bardzo wydajnym sposobem na uporządkowanie danych 2D, jednym z głównych zastosowań jest umożliwienie tymczasowego ukrycia danych, z którymi aktualnie nie pracujesz. Warstwy mogą być również używane do grupowania wektorów, których możesz używać do modelowania powiązanych kształtów w projekcie 3D, aby ułatwić pracę nad małą częścią na raz.
Możliwość kojarzenia ścieżek narzędzi z określonymi warstwami i typami danych oznacza, że możesz tworzyć szablony ścieżek narzędzi, które można przypisać do innych części, które mają tę samą strukturę warstw. Jest to szczególnie przydatne w przypadku zastosowań takich jak produkcja szafek, gdzie różne projekty można automatycznie obrabiać po skonfigurowaniu szablonu.
Nie tylko możesz zorganizować swój projekt na warstwach, ale możesz również wykorzystać wiele arkuszy w swoich projektach, aby pomóc zarządzać i organizować swoją pracę na podstawie arkusza podczas pracy z wieloma materiałami w swoich projektach. Każdy arkusz może mieć własne wymiary i ustawienia, co czyni go idealnym rozwiązaniem, gdy pracujesz nad projektem, który wymaga wielu materiałów.
Karta arkuszy zawiera listę wszystkich bieżących arkuszy i umożliwia ich tworzenie, aktualizowanie i usuwanie. Możesz tworzyć arkusze o różnych rozmiarach i grubościach, a także mieć możliwość kontrolowania wyglądu materiału dla każdego arkusza, aby lepiej wizualizować ścieżki narzędzi jako część całego projektu. Wszystkimi arkuszami w projekcie można zarządzać indywidualnie lub zbiorczo, co ułatwia zmianę rozmiaru lub aktualizację określonego wyboru arkuszy.
Linijki, siatka przyciągania i linie pomocnicze pomagają znacznie uprościć rysowanie wektorowe i układ części 3D. Opcje te można włączać/wyłączać w razie potrzeby. W połączeniu z opcjami przyciągania, które automatycznie wykrywają i przyciągają kursor do kluczowych obszarów projektu, narzędzia te ułatwiają tworzenie bardzo dokładnych części.
Powtarzające się wzory wektorowe można szybko utworzyć za pomocą narzędzia „create vector texture”. Łatwo jest modyfikować ustawienia, aby tworzyć nieskończoną liczbę wariantów od regularnych wzorów fal po nierówne, naturalnie wyglądające linie słojów.
Te wektory można obrabiać za pomocą ścieżek narzędzi profilu i tekstury, aby tworzyć dekoracyjne panele o falistej teksturze wraz z efektami słojów drewna i piaskowania. Można je również rzutować na powierzchnię 3D, aby dodać jeszcze więcej zmienności.
Umożliwia to przyciąganie do linii i rozszerzeń, które niekoniecznie istnieją jako geometria. Zmniejsza to potrzebę tworzenia geometrii konstrukcyjnej i byłoby pomocne w wyrównywaniu wektorów lub węzłów.
Walidator wektorów ma pomóc w znalezieniu problemów z konturami po zaimportowaniu plików, które zatrzymują tworzenie ścieżki narzędzia, takich jak nakładające się kontury lub przecięcia. Wskazuje również rozpiętości o zerowej długości.
Narzędzie przycinania umożliwia jednoczesne przycinanie wszystkich obiektów wewnątrz lub na zewnątrz wybranego obszaru. Dzięki temu tworzenie teksturowanych obszarów lub wzorów w obrębie określonej granicy jest bardzo łatwe i szybkie.
W oknie dialogowym konfiguracji zadania możesz wybrać, czy chcesz utworzyć zadanie jednostronne, dwustronne czy obrotowe. Możesz to zmienić wstecznie. Zdefiniuj sposób odwracania materiału dla projektów dwustronnych w oknie dialogowym konfiguracji zadania. Wpływa to na pozycjonowanie wektorów i modeli, tak aby geometria po każdej stronie była tworzona w odpowiednich pozycjach względem strony przeciwnej.
Możesz zobaczyć geometrię przeciwległej strony, używając skrótu klawiaturowego „=” lub poprzez menu „Widok”. W widoku 2D zobaczysz wektory przeciwległej strony, tak jakbyś patrzył na nie przez blok materiału. W widoku 3D zobaczysz cały scalony model, tak jakby był symulowany.
Podczas importowania modelu STL (z włączoną opcją „Importuj obie strony”) do projektu dwustronnego, każda strona modelu zostanie umieszczona na boku. Możesz zaimportować cały model na każdej stronie, przesuwając płaszczyznę cięcia do samego dołu. Jest to przydatne podczas importowania modeli, które zawierają powierzchnie niewypukłe, takie jak płyta.
Umożliwia użycie osi obrotowej (nazywanej również 4. osią lub indeksatorem). Gdzie można tworzyć projekty obrotowe i wizualizować zadanie w środowisku zawiniętym, z możliwością tworzenia i symulowania ścieżek narzędzi w symulacji automatycznie zawiniętej.
W oknie dialogowym Job Setup możesz wybrać, czy chcesz utworzyć zadanie jednostronne, dwustronne czy obrotowe. Możesz to zmienić retrospektywnie. Zdefiniuj wymiary cylindra, orientację zadania, sposób rozmieszczenia widoku 2D i oś, wokół której się owijamy.
Aby utworzyć ścieżkę narzędzia, która owija się wielokrotnie, można utworzyć długi wektor pod pewnym kątem. Taki wektor jest odpowiednikiem paska tkaniny, gdy jest on rozwijany z rolki. Chociaż taka ścieżka narzędzia przekroczy dwuwymiarową przestrzeń roboczą zadania obrotowego, dzięki procesowi owijania podczas symulacji i obróbki ścieżka narzędzia faktycznie pozostanie w granicach materiału.
Oprogramowanie ma możliwość importowania pełnych modeli 3D z oprogramowania innych firm do rozpakowania w zadaniu obrotowym, gdzie można ustawić i zorientować model w widoku obrotowym. Nie tylko można importować pełne modele 3D do rozpakowania, oprogramowanie umożliwia również importowanie modeli „Flat 3D” (modeli w stylu reliefowym), które można ustawić i symulować przed cięciem.
Narzędzie do odwijania wektorów konwertuje wektor na inny wektor, który można wykorzystać z narzędziem two-rail sweep, aby utworzyć modele obrotowe z pożądanego przekroju poprzecznego. Jest to przydatne, gdy zamiast modelować profil wzdłuż osi obrotu, bardziej intuicyjne jest określenie pożądanego przekroju poprzecznego. Narzędzie przekształca wektor, reprezentujący przekrój poprzeczny, w wektor profilu, który można następnie wykorzystać z narzędziem two rail sweep.
Przesuwaj wzdłuż dwóch szyn wektorowych, aby modelować kształty 3D na podstawie jednego lub więcej kształtów przekroju poprzecznego. To potężne narzędzie może być używane do tworzenia dokładnych kształtów geometrycznych, takich jak obramowania, lub może być używane do tworzenia płynnych organicznych kształtów, takich jak liść lub ozdobny ornament.
Opcje tego narzędzia obejmują: kontrolowanie kierunku szyn napędowych, skalowanie do określonej wysokości, dynamiczne przeciąganie lub przyciąganie dokładnej pozycji każdego przekroju w celu zdefiniowania pożądanego kształtu, łączenie odpowiadających sobie węzłów na pasujących szynach napędowych w celu tworzenia narożników w stylu ukośnym oraz wypełnianie środka zamkniętej szyny w celu tworzenia kształtów paneli.
Wytłaczanie i tkanie pozwala na użycie jednego lub więcej wektorów jako szyn napędowych i wytłaczanie przekrojów wektorów lub istniejących komponentów 3D wzdłuż nich. Oprócz standardowego wytłaczania funkcja ma opcję automatycznego tworzenia efektu tkania, w którym szyny napędowe zachodzą na siebie.
Narzędzie zawiera wiele opcji, które pomogą Ci kontrolować sposób przepływu kształtu i końcowy wynik, jaki otrzymasz. Różnorodność form 3D, które można utworzyć za pomocą tego narzędzia, waha się od prostych liniowych wytłaczań aż po niezwykle złożone ozdobne tkane kształty i z pewnością kwalifikuje się jako jedno z najpotężniejszych narzędzi w programie.
Twórz profile obrotowe z łatwością za pomocą narzędzia Spin & Turn Modeling Tool. Narzędzie Turn bierze profil i obraca go, jak tokarka lub koło garncarskie, aby utworzyć zaokrąglony symetryczny komponent. Aby użyć narzędzia, potrzebujesz tylko profilu, który chcesz obrócić. Ten profil powinien reprezentować zewnętrzną granicę kształtu, który chcesz utworzyć.
Potężne narzędzia 3D Sculpting firmy Aspire zapewniają całkowitą elastyczność podczas modyfikowania projektów. Modele można manipulować jak kawałkiem wirtualnej gliny, aby wygładzić krawędzie i nieciągłości, a także dodać dodatkowe szczegóły, co pomaga stworzyć autentyczny wygląd „ręcznie rzeźbionych” modeli.
Ta funkcja odróżnia Aspire od typowych modeli komputerowych, ponieważ tego typu dynamicznej edycji nie można odtworzyć za pomocą standardowych programów do modelowania powierzchni lub brył CAD/CAM. Narzędzie Sculpting pozwala na interaktywną modyfikację projektów 3D za pomocą narzędzi do rzeźbienia z kontrolą nad rozmiarem i siłą pędzla, a także opcjami Smooth, Smudge Deposit, Remove & Erase z opcjami podnoszenia, obniżania lub mieszania zmian.
Narzędzie rzeźbienia umożliwia użycie dowolnego modelu jako pędzla do rzeźbienia, dając nieograniczony wybór stylów pędzli, które odpowiadają Twoim potrzebom. Opcję pędzla komponentu można wykorzystać jako część narzędzi do osadzania i usuwania, gdzie pędzel pozostawi odcisk w modelu kompozytowym, który symuluje przepychanie pędzla komponentu przez powierzchnię podczas przeciągania i efekt stemplowania podczas klikania!
Możesz również użyć opcji dynamicznego obrotu, która inteligentnie obraca pędzel w kierunku, w którym rzeźbisz. Niestandardowy pędzel pozwala na łatwe dodawanie tekstury i szczegółów do modelu kompozytowego. Opcja Zachowaj przezroczystość ogranicza zmiany rzeźbienia tylko do powierzchni modelu 3D i nie „wylewa się” na otaczającą płaską płaszczyznę. Opcja wyświetlania tła w skali szarości pozwala na zobaczenie obrazu w skali szarości modelu wyświetlanego na ekranie rzeźbienia.
Oznacza to, że możesz lepiej zobaczyć, jak zmiany rzeźbienia wpływają na cały model. Możesz również zdecydować się na nałożenie obrazu bitmapowego podczas rzeźbienia, co pozwoli Ci łatwo odwołać się do oryginalnego materiału. Jeśli podczas otwierania tego narzędzia wybrano bitmapę, zostanie ona nałożona na rzeźbiony model, co pomoże Ci rzeźbić dokładniej.
Funkcja Undo pozwala na stopniowe przywracanie rzeźbionych zmian do stanu pierwotnego. Umożliwia cofanie zmian w określonych regionach lokalnych bez konieczności cofania zmian wprowadzonych do całego modelu. Rzeźbienie można kontrolować za pomocą myszy lub nawet tabletu piórkowego (takiego jak Wacom), a w stosownych przypadkach komputerów PC z ekranem dotykowym.
Ta funkcja umożliwia tworzenie powtarzającego się wzoru lub tekstury. Wymaga pojedynczego komponentu „kafelka” i opcjonalnie jednego lub więcej zamkniętych wektorów granicznych, które definiują region, w którym kafelkowanie powinno mieć miejsce.
Formularz tworzenia obszaru tekstury pozwala określić odstępy i nakładanie się każdego kafelka, wprowadzić „przesunięcie” dla każdego drugiego wiersza lub kolumny wzoru i kontrolować „symetrię” lub odbicie kafelków. Zapewnia to potężną kontrolę, aby dokonać niewiarygodnej liczby wariacji wzoru i stworzyć bardzo interesujące efekty.
Wzór dynamicznie aktualizuje się w miarę wprowadzania zmian. W każdej chwili można nawet zmienić rozmiar i położenie oryginalnego „kafelka”. 40 modeli stworzono specjalnie do użytku z tym nowym narzędziem i są one dołączone do oprogramowania jako część dołączonych grafik clipart.
Oprócz tych wstępnie utworzonych modeli możesz również tworzyć nowe komponenty lub edytować istniejące, aby wykorzystać je w tej funkcji. Dzięki temu możliwości tworzenia paneli architektonicznych, teł znaków, tekstur dekoracyjnych i innych zastosowań są nieograniczone.
Podczas importowania modeli 3D innych firm masz możliwość segmentowania modelu na części do montażu, aby zminimalizować utratę szczegółów (podcięcia), które mogą wystąpić podczas importu. Możesz interaktywnie segmentować model, wszystko z widoku 3D, gdzie możesz kontrolować położenie i kąt płaszczyzny segmentu. Części można łatwo wizualizować indywidualnie i w formacie układu, dzięki czemu możesz zobaczyć, jak modele zostaną zaimportowane jako relief przed importem.
Importuj pliki obrazów 2D (kolorowe i czarno-białe) – BMP, JPG, TIF, GIF i natychmiast konwertuj je na tekstury komponentów 3D, które można nakładać na modele 3D lub za nie, a także obrabiać w ramach swojego projektu.
Aspire można wykorzystać do zbudowania nieskończonej różnorodności tekstur 3D z importowanych obrazów. Tekstury te można łączyć z innymi kształtami 3D w projekcie, a także można je interaktywnie edytować do dowolnego rozmiaru lub wysokości, a także rzeźbić lub wygładzać, aby dostosować ich ostateczny wygląd przed utworzeniem ścieżki narzędzia. Ta funkcja może być również wykorzystana do tworzenia wysokiej jakości litofanii (podświetlanych maszynowo zdjęć).
Oprogramowanie ma narzędzie do cięcia Z części w celu tworzenia oddzielnych modeli, jeśli rozmiar CNC, narzędzia lub materiał ograniczają głębokość części, którą można wyciąć. Możesz wybrać grubość poszczególnych plasterków, które można dostosować i zwizualizować w widoku 3D, aby uzyskać maksymalną kontrolę nad sposobem cięcia modelu do obróbki. Pomaga to zapewnić, że nie będzie cienkich plasterków, które mogą być problematyczne z punktu widzenia maszyny i montażu.
Narzędzie Offset model tworzy offset 3D modelu kompozytowego. Można go użyć do powiększenia modelu lub zmniejszenia jego rozmiaru. Jednym z zastosowań jest utworzenie grubości ścianki pomiędzy wnętrzem i zewnętrzem prasy, formy lub matrycy, aby pomieścić formowany materiał.
Do wielu narzędzi do edycji dynamicznych komponentów można uzyskać dostęp bezpośrednio z widoku 3D. Umożliwia to przesuwanie, skalowanie i obracanie obiektów 3D. Ponadto można dostosować sposób ich łączenia z innymi kształtami, a także ich wysokość, a nawet dodać pochylenie lub zanikanie.
Edycja komponentów w widoku 3D pozwala szybko i łatwo zobaczyć natychmiastowy efekt zmian w modelu złożonym, a tym samym skrócić czas potrzebny na utworzenie układu 3D.
Ta funkcja pozwala zdefiniować poziom komponentu tak, aby odzwierciedlał wszystkie swoje komponenty w określony sposób, w oparciu o typ lustra. Pozwala to na łatwe budowanie przyjemnych symetrycznych aranżacji.
Tryb przycinania poziomów ułatwia ograniczenie tworzonego modelu do wybranej granicy. Użyj wektorów, aby zdefiniować granicę, a zawartość poziomu zostanie dynamicznie przycięta, tak aby zachowane zostało tylko to, co znajduje się wewnątrz wektorów. Ułatwia to składanie różnych modeli i pozwala na ponowne rozmieszczenie komponentów oraz oglądanie wyników przycinania na miejscu.
Nasze unikalne podejście do modelowania oparte na „komponentach” zapewnia ogromną elastyczność podczas tworzenia złożonych projektów. Możliwość pracy nad małymi, prostymi elementami ułatwia tworzenie elementów potrzebnych do stworzenia złożonego zadania. Daje to również możliwość dalszej edycji poszczególnych części projektu w trakcie jego tworzenia. To podejście jest szczególnie przydatne, jeśli trzeba wprowadzić zmiany w projekcie na podstawie opinii klientów. Za pomocą menedżera komponentów (drzewa komponentów) można dostosować poszczególne obiekty 3D, aby zmienić sposób, w jaki oddziałują one na siebie w ramach projektu. Można je dalej organizować, używając „poziomów”, aby tworzyć podzespoły kształtów, które najpierw łączą się ze sobą, zanim zostaną dodane do ogólnego kształtu modelu. Podczas wprowadzania zmian w komponencie model 3D zostanie zaktualizowany, aby natychmiast pokazać Ci efekty Twoich wyborów, ułatwiając iterację różnych opcji projektowych.
Karta clipart zapewnia szybki i wygodny dostęp do plików Vectric zawierających komponenty 3D lub grafikę wektorową 2D. Umożliwia to łatwe ponowne wykorzystanie wcześniej utworzonych kształtów w nowych projektach.
Ta zakładka zawiera przeglądarkę bibliotek, która umożliwia dodawanie folderów zawierających komponenty 3D do oprogramowania lub możesz użyć opcji plików lokalnych, która umożliwia szybkie przeglądanie zawartości kilku folderów komponentów 3D w jednym miejscu. Zakładka clipart umożliwia również dostęp do clipartów online, które są bezpłatne w oprogramowaniu, gdzie cliparty można pobrać bezpośrednio z uruchomionego oprogramowania (pod warunkiem, że masz dostęp do Internetu).
Oprogramowanie zawiera podglądy clipartów, do których masz prawo, a dzięki dostępowi do Internetu możesz pobrać cliparty bezpośrednio do oprogramowania, co ułatwia korzystanie z niego. Oprogramowanie daje Ci wybór, czy chcesz wyświetlić tylko zawartość bieżącego folderu, czy też do 3 podfolderów, co ułatwia dostęp do wielu modeli jednocześnie. Możesz „przeciągnąć i upuścić” miniaturę do widoku 2D lub 3D, a wybrany obiekt zostanie zaimportowany w miejscu upuszczonej miniatury i dodany do drzewa komponentów modelu.
Karta clipart to świetny sposób na przeglądanie i wybieranie spośród darmowych clipartów dołączonych do zakupu. Oprócz darmowych clipartów, nasza siostrzana firma Design & Make ma wiele profesjonalnie stworzonych clipartów gotowych do obróbki CNC dostępnych do kupienia. Odwiedź Design & Make tutaj designandmake.com/, aby dowiedzieć się więcej.
Instalacja Aspire obejmuje dużą różnorodność plików clipart 2D i 3D, które można wykorzystać w takiej postaci, w jakiej są, we własnych projektach lub edytować, aby tworzyć własne wariacje. Pliki obejmują mieszankę formatów. Grafika 2D (150 elementów) jest w formacie CRV, w tym podstawowe kształty, układy gier, profile form, stylizowany tekst i wiele więcej. Większość plików 3D ma format V3M lub 3DCLIP, z których niektóre mają pojedyncze komponenty zapisane w pliku (patrz sekcja Inteligentne clipart). W przypadku panelu, tarcz, splotów i niektórych wstążek istnieją pliki CRV3D, które zawierają wektory, dzięki czemu można zobaczyć, jak niektóre pliki zostały utworzone, i łatwo edytować i odtwarzać własne wersje. Istnieje również 40 plików utworzonych specjalnie do użytku z funkcją tworzenia kafelków tekstur. Ponad 150 modeli to komercyjnej jakości elementy clipart 3D z Design & Make. Każdy z nich jest prezentowany w 3 różnych stylach, podniesionym, wklęsłym i wklęsłym (więc w rzeczywistości ponad 450 wariantów), koszt detaliczny zakupu samych plików wyniósłby ponad 5000 USD, jeśli kupiono by je na stronie Design & Make. Istnieje prawie 700 różnych indywidualnych projektów do pobrania w wielu wariantach, co daje łącznie ponad 1350 różnych plików.
Narzędzie do modelowania płaskich kształtów pozwala na wzięcie zamkniętych wektorów i dynamiczne tworzenie płaskich kształtów z wysokością za pomocą interaktywnego uchwytu w widoku 3D. Kształty te można kontrolować, dostosowując uchwyt lub wprowadzając dokładne wartości. Twój projekt 3D aktualizuje się natychmiast, pokazując, jak wygląda Twój model podczas eksperymentowania z wysokościami, pochyleniami, zanikaniem i trybami łączenia. Po wygenerowaniu kształt jest dodawany do drzewa komponentów i można go dalej edytować i łączyć z innymi kształtami, aby utworzyć gotową część 3D.
To narzędzie do modelowania pozwala Ci wziąć zamknięty wektor(y) i dynamicznie tworzyć kątowe kształty za pomocą interaktywnego uchwytu w widoku 3D. Utworzone kształty można kontrolować, dostosowując uchwyty, aby kontrolować wysokość, kąt, limit, podstawę i skalę okrągłego kształtu lub wprowadzając precyzyjne wartości. Twój projekt 3D aktualizuje się natychmiast, pokazując Ci, jak wygląda Twój model podczas eksperymentowania z wysokościami, przechyleniami, zanikaniem i trybami łączenia. Po wygenerowaniu kształt jest dodawany do drzewa komponentów i może być dalej edytowany i łączony z innymi kształtami, aby utworzyć gotową część 3D.
To narzędzie do modelowania pozwala Ci wziąć zamknięty wektor(y) i dynamicznie tworzyć okrągłe kształty za pomocą interaktywnego uchwytu w widoku 3D. Utworzone kształty można kontrolować, dostosowując uchwyty, aby kontrolować wysokość, kąt, limit, podstawę i skalę okrągłego kształtu lub wprowadzając precyzyjne wartości. Twój projekt 3D aktualizuje się natychmiast, pokazując Ci, jak wygląda Twój model podczas eksperymentowania z wysokościami, przechyleniami, zanikaniem i trybami łączenia. Narzędzie do okrągłych kształtów doskonale nadaje się do tworzenia organicznych kształtów jako części większego modelu. Po wygenerowaniu kształt jest dodawany do drzewa komponentów i może być dalej edytowany i łączony z innymi kształtami, aby utworzyć gotową część 3D.
Narzędzie Utwórz gładki kształt umożliwia wzięcie zamkniętego wektora(ów) i utworzenie gładkich kształtów, które mają gładką krzywą na dole i górze modelu, tworząc kształt litery „S”. Utworzone kształty można kontrolować, dostosowując suwaki w formularzu, aby kontrolować pożądany gładki profil, a także zmieniając inne czynniki, takie jak limit, podstawa i skala gładkiego kształtu. Twój projekt 3D aktualizuje się natychmiast, pokazując, jak wygląda Twój model, podczas gdy eksperymentujesz z wysokościami, pochyleniami, zanikaniem i trybami łączenia. Po wygenerowaniu kształt jest dodawany do drzewa komponentów i można go dalej edytować i łączyć z innymi kształtami, aby utworzyć gotową część 3D.
To narzędzie do modelowania pozwala Ci wziąć zamknięty wektor(y) i wektor przekroju poprzecznego, aby umożliwić Ci tworzenie niestandardowych kształtów profili, w których możesz dynamicznie kontrolować kształty utworzone za pomocą interaktywnych uchwytów w widoku 3D. Wynikowe komponenty można kontrolować, dostosowując uchwyty, aby kontrolować wysokość, kąt, limit, podstawę i skalę okrągłego kształtu lub wprowadzając precyzyjne wartości. Twój projekt 3D aktualizuje się natychmiast, pokazując Ci, jak wygląda Twój model podczas eksperymentowania z wysokościami, pochyleniami, zanikaniem, trybami łączenia, a także zmienianymi w Twoich profilach wektorowych. Po wygenerowaniu kształt jest dodawany do drzewa komponentów i może być dalej edytowany i łączony z innymi kształtami, aby utworzyć gotową część 3D.
Odniesienie oprogramowania do sposobu konfiguracji CNC jest jednym z najważniejszych elementów procesu. Podsumowanie konfiguracji materiału jest wyświetlane na górze zakładki ścieżki narzędzia, co pozwala na szybkie sprawdzenie ustawień przed rozpoczęciem obliczania ścieżek narzędzia. Każda z tych wartości może być łatwo dostosowana, aby zmienić odniesienie narzędzia dla jego położenia zerowego X, Y lub Z, przesunąć pozycję modelu w materiale, dostosować pozycję, od której maszyna zaczyna lub określić odległość, aby upewnić się, że narzędzie unosi się ponad wszelkie zaciski, które są używane.
Korzystając ze strategii ścieżki narzędzia profilowania, obiekty można wycinać szybko i wydajnie. Wystarczy wybrać kształty wektorowe, które chcesz profilować, wybrać narzędzie z bazy danych narzędzi, a oprogramowanie zajmie się resztą. Profilowanie automatycznie przesuwa promień narzędzia i sortuje zagnieżdżone kształty, aby zapewnić, że kształty wewnętrzne, takie jak środek litery „O”, zostaną wycięte przed kształtem zewnętrznym (aby części nie zostały uwolnione z materiału przed wycięciem).
Pełna kontrola kierunku cięcia jest oferowana wraz z automatyczną lub ręczną kontrolą punktu wejścia narzędzia dla każdego kształtu. Obróbka profili obejmuje opcje cięcia produkcyjnego, które zapewniają, że części mogą być utrzymywane na miejscu i dokładnie obrabiane z wysokiej jakości krawędziami i szczegółami narożników. - Zakładki 3D dla płynniejszego profilowania plus zaawansowane opcje automatycznego pozycjonowania w celu utrzymania części na miejscu podczas obróbki - Odległość wejścia / wyjścia i nadcięcia, aby zapobiec pojawianiu się śladów zatrzymania na elementach - Zaawansowane opcje rampy do kontrolowania sposobu, w jaki frez wchodzi w materiał, zmniejszając gromadzenie się ciepła i zużycie frezu - Profil wokół zewnętrznej / wewnętrznej części otwartych kształtów - Ostre wewnętrzne i zewnętrzne ścięte krawędzie i narożniki - Naddatek ostatniego przejścia Wycięcia mogą być wykonywane w wielu przejściach w zależności od maksymalnej głębokości cięcia używanego narzędzia, a naddatek dodatni lub ujemny można określić, aby „podciąć” lub „nadciąć” kształt, jeśli jest to wymagane.
Liczbę przejść na cięciu można edytować bardzo precyzyjnie, aby umożliwić bardzo cienkie cięcia końcowe lub indywidualnie dodawać lub usuwać określone głębokości cięcia. Można określić oddzielny ostatni dodatek przejścia dla ostatniego przejścia w ścieżce narzędzia profilu. Jeśli ten dodatek jest podany, wszystkie przejścia oprócz ostatniego zostaną przecięte o określony dodatek, a ostatnie przejście będzie jedynym przejściem, które tnie do rzeczywistej krawędzi części. Może to znacznie poprawić wykończenie krawędzi cięcia. Możliwość określenia, że wymagane są narożniki kwadratowe, to kolejna potężna funkcja. Jest to często używane podczas profilowania za pomocą narzędzia V-bit, gdzie przy konwencjonalnej ścieżce narzędzia narzędzie będzie „toczyć się” wokół ostrego zewnętrznego narożnika, pozostawiając promień na górze fazy utworzonej przez narzędzie, przy opcji „rogi kwadratowe” zostanie zamiast tego utworzona faza kątowa. Ścieżka narzędzia profilu jest prawdopodobnie najważniejszą dostępną opcją ścieżki narzędzia. Jest używana do niektórych z najprostszych, a także najbardziej złożonych rzeczy, które możesz zrobić za pomocą swojego CNC. Oprogramowanie zostało tak skonstruowane, aby umożliwić Ci dostosowanie, czy chcesz tylko prostych opcji do szybkich wycięć, czy też chcesz uzyskać dostęp do bardziej zaawansowanych funkcji, aby kontrolować cięcie konkretnego materiału. Pozwala to zarówno nowym, jak i doświadczonym użytkownikom decydować, ile informacji muszą otrzymać podczas tworzenia tej często używanej funkcji.
Ścieżka narzędzia kieszeniowego sprawia, że obróbka materiału z wnętrza kształtu wektorowego jest wydajna i łatwa do osiągnięcia. Wystarczy wybrać wszystkie wektory definiujące kształty, które chcesz wyciąć, a program posortuje wektory, aby automatycznie zidentyfikować wyspy i przesunąć granice dla wybranego promienia narzędzia. Ścieżka narzędzia kieszeniowego 2D ma możliwość bardzo precyzyjnego kontrolowania głębokości przejścia, albo automatycznie na podstawie ustawień narzędzia, albo w razie potrzeby użytkownik może określić dowolną kombinację głębokości dla konkretnego narzędzia. Można określić zarówno kierunek wznoszenia, jak i konwencjonalny, aby uzyskać najlepsze wykończenie krawędzi dla wybranego materiału i frezu. Narzędzie można również pochylić w celu zmniejszenia naprężenia frezu podczas wchodzenia w materiał.
Wyprowadzaj łuki śrubowe w sposób zrozumiały dla Twojej maszyny. Zapewnia to gładsze cięcia i mniejsze rozmiary plików. Łuki śrubowe są podobne do zwykłych łuków, gdy są oglądane w 2D, ale różnią się początkowym z i końcowym z. Zazwyczaj występują w ścieżkach narzędzi, w których występuje ramping.
Niezależnie od tego, czy wiercisz pojedynczy otwór, czy setki, wystarczy wybrać wektory reprezentujące otwory, a oprogramowanie wywierci środek każdego wektora na określoną głębokość. Funkcja grupowania ułatwia skojarzenie wszystkich wektorów dla określonej strategii ścieżki narzędzia, więc wystarczy wybrać tylko jeden. Baza danych narzędzi obejmuje dedykowany typ narzędzia wiertarskiego, dzięki czemu prawdziwą geometrię narzędzia można zobaczyć w podglądach ścieżki narzędzia. Oprócz pojedynczego zanurzenia Z masz również możliwość aktywacji wiercenia udarowego, które wierci na określoną głębokość, wycofuje narzędzie w celu usunięcia wiórów, wierci w dół do następnego kroku, wycofuje narzędzie itd., aż do osiągnięcia wymaganej głębokości wykończenia.
Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów umożliwia obróbkę otworów pod standardowe śruby w metalach, drewnie i akrylach, a także jest przydatna do tworzenia dekoracyjnych elementów złącznych z drewna. Ścieżka narzędzia do frezowania gwintów umożliwia tworzenie zarówno gwintów wewnętrznych, jak i zewnętrznych, na przykład jeśli chcesz utworzyć wnękę, w którą chcesz coś wkręcić, lub jeśli chcesz utworzyć gwint zewnętrzny na czymś takim jak śruba!
Opcje automatycznej ścieżki narzędzia do intarsji obliczają ścieżki narzędzia do wycinania profili i tworzenia kieszeni dla części, które muszą zostać zmontowane w celu wykonania intarsji i wkładek. - Automatyczna kompensacja promienia frezu w obszarach narożnych, aby zapewnić, że kształty męskie będą pasować do kieszeni lub wnęk żeńskich - Opcja naddatku zapewniająca utworzenie wystarczającej „przerwy”, aby umożliwić dopasowanie części - 4 różne opcje intarsji, które mają na celu znaczne uproszczenie i ułatwienie obróbki intarsji (proste, schodkowe, kieszeniowe i otworowe) - Idealna opcja ścieżki narzędzia dla producentów znaków, stolarzy, producentów tworzyw sztucznych i powierzchni litych, którzy muszą ciąć części ściśle do siebie dopasowane.
Quick Engrave można używać do tworzenia ścieżek narzędzi do obróbki diamentowej. Jest to zazwyczaj używane do znakowania grawerowanych produktów, takich jak prezenty, nagrody, tabliczki, odznaki, długopisy, trofea itp.
V-Carving wykorzystuje stały kątowy frez, który porusza się z płynną, zmienną głębokością, aby stworzyć trójwymiarowy efekt rzeźbienia w pracy, podobnie jak rzemieślnik pracowałby ręcznie. Oprogramowanie automatycznie oblicza ścieżkę zdefiniowaną przez kombinację określonego kąta narzędzia oraz szerokości i kształtu obrabianych wektorów. Niezwykle szybki i solidny silnik Vectric V-Carving z łatwością obsługuje złożone projekty, zapewniając zarówno szybką prędkość obliczeń, jak i solidną obsługę niedoskonałych danych. Oprócz prostego V-Carving oprogramowanie obsługuje wiele zaawansowanych strategii V-Carving, takich jak V-Carving z „płaskim dnem”. Lub opcjonalnie używanie wielu narzędzi do zadań grawerowania, co zmniejsza zarówno czas obróbki, jak i zużycie narzędzia. Opcja użycia punktów początkowych wektorów pozwala wybrać pozycje, w których narzędzie będzie wchodzić w materiał. W przypadku niektórych zastosowań może to pomóc zmniejszyć obciążenie, a tym samym potencjalne ślady na gotowej części, tworzone przez drgania narzędzia podczas zanurzania się w głębokim obszarze. Inną zaawansowaną funkcją jest obsługa obszarów V-Carving szerszych niż narzędzie poprzez wykonywanie wielu przejść luzu w celu uzyskania wymaganej głębokości. Oprogramowanie wykonuje tę czynność automatycznie, gdy rzeźbiony obszar jest głębszy niż maksymalna głębokość cięcia narzędzia.
Frezowanie to specjalny rodzaj ścieżki narzędzia do cięcia stożkowych rowków, często nazywanych „frezami”, poprzez pochylanie frezu do i z materiału. Podczas korzystania z tej ścieżki narzędzia oprogramowanie kieruje narzędziem wzdłuż środka wektora, dając Ci kontrolę nad sposobem pochylania narzędzia do początku i końca każdego wybranego obiektu. Ma to wiele interesujących zastosowań poza standardowymi zastosowaniami, których można się spodziewać w przypadku tego typu operacji. Idealne do: - obróbki drewna i obróbki powierzchni litych. - rowków na kolumnach i kominkach - rowków odpływowych w zlewach kuchennych i kabinach prysznicowych - opcji pochylania do i na zewnątrz w celu tworzenia unikalnych efektów dekoracyjnych.
Teksturowane panele są często określane przez projektantów wnętrz i architektów, a tekstury są również bardzo przydatną opcją tworzenia tła na znakach wymiarowych. Vectric ma unikalne podejście do generowania unikalnych, „ręcznie rzeźbionych” tekstur, które nadal są niezwykle wydajne. Po określeniu narzędzia (zwykle o spiczastym lub okrągłym profilu) masz różne ustawienia, które możesz ustawić, aby utworzyć cechy ścieżki narzędzia tekstury. Aby nadać tym teksturom bardziej naturalny i mniej maszynowy wygląd, możesz ustawić różne poziomy losowości. Ścieżka narzędzia będzie replikować ten sam typ ruchu, który zostałby wykonany przez kogoś używającego dłuta do rzeźbienia nakładających się pociągnięć w materiale. Utworzenie tego jako ruchu ścieżki narzędzia (zamiast jako modelu 3D) zminimalizuje ręczne wykańczanie, a także czas obróbki wymagany do jego wycięcia. Tekstury można również „przyciąć” do granicy wektorowej, co umożliwia tworzenie tego typu wykończenia w obszarze tła zadania. Jest to wygląd bardzo popularny wśród twórców znaków korzystających z oprogramowania Vectric.
Strategia obróbki pryzmatu wypukłego idealnie nadaje się do wycinania wysokiej jakości wypukłych napisów i kształtów na szyldach w restauracjach, hotelach, barach itp., które wyglądają jak wykonane ręcznie. - Rzeźbienie pryzmatu wypukłego wykorzystuje kąt boczny frezów V do szybkiego formowania kątowych boków wokół wybranych kształtów. - Automatyczne obliczanie grubości materiału wymaganej do utworzenia pełnego pryzmatu na podstawie rozmiaru zadania i kąta frezu. - Obliczanie wielu przejść w osi Z, gdy wymagana jest obróbka zgrubna w celu usunięcia materiału wokół kształtu pryzmatu. - Zwykle stosowana przy wycinaniu wypukłych napisów na szyldach.
Użyj strategii ścieżki narzędzia PhotoVCarving, aby przekształcić fotografie i obrazy w ścieżki narzędzi, tworząc stylizowane grawerowane wzory. Utworzone ścieżki narzędzi grawerują serię linii na różnych głębokościach, aby uzyskać pożądany obraz.
Istnieją dwie ścieżki narzędzi, które są zazwyczaj używane do obróbki 3D części zadania. Obszary, które te ścieżki narzędzi przecinają, są regulowane przez wybranie jednej z trzech opcji granicy granicznej obróbki, granicy modelu, granicy materiału lub wybranego wektora(ów).
Granica modelu będzie używać zewnętrznej sylwetki modelu złożonego (wszystkie komponenty 3D widoczne w widoku 3D) w momencie obliczeń. Oznacza to, że nie ma potrzeby tworzenia wokół nich granicy wektorowej dla tych operacji.
Granica materiału utworzy ścieżkę narzędzia, która całkowicie wypełni cały obszar zadania. Wybrane wektory wykorzystają dowolne wektory wybrane w widoku 2D jako granicę ścieżki narzędzia. Aby usunąć większość niechcianego materiału tak szybko, jak to możliwe, większość zadań wymaga obliczenia ścieżki narzędzia zgrubnego 3D. Dostępne są dwie strategie zgrubne: poziom z i raster 3D, każda z nich ma zalety w zależności od rodzaju wycinanego kształtu.
Ścieżka narzędzia ma również opcję określenia naddatku na pozostawienie warstwy materiału ochronnego na części, aby można było ją wyczyścić podczas cięcia wykończeniowego. Obróbka wykończeniowa 3D tnie część 3D zadania do dokładnego rozmiaru. Parametry narzędzia pozwalają zrównoważyć jakość wykończenia powierzchni z czasem cięcia części. W zależności od kształtu części istnieje możliwość wyboru strategii cięcia rastrowego i offsetowego. Szczegółowe obszary można obrabiać selektywnie przy użyciu mniejszych frezów, aby zapewnić dokładne wykonanie najdrobniejszych szczegółów w projekcie 3D.
Obróbka resztkowa to technika, która wykorzystuje wiele narzędzi, aby spróbować efektywnie zoptymalizować czas obróbki, usuwanie materiału i żywotność narzędzia. W ramach ścieżki narzędzia wykończeniowego 3D istnieje opcja użycia więcej niż jednego narzędzia, przy czym każde narzędzie usuwa pozostały materiał, którego poprzednie narzędzie nie było w stanie obrobić. Technikę obróbki resztkowej można kontrolować, określając parametry, które określają, które obszary warto obrabiać mniejszym narzędziem.
Konwencjonalne strategie ścieżki narzędzia 2D / 2,5D można również rzutować na powierzchnię bazowego modelu 3D. Pozwala to na wydajne obrabianie tekstu lub innych kształtów, które podążają za konturami 3D części, na modelu komponentu 3D. - VCarve lub grawerowanie na stałej głębokości na powierzchni 3D - Pocket, profile, drill i texture na modelu 3D.
Jednym z najważniejszych narzędzi zwiększających produktywność dostępnych w oprogramowaniu jest realistyczna obsługa podglądu ścieżki narzędzia 3D. Wyniki każdej pojedynczej ścieżki narzędzia lub kombinacji wszystkich ścieżek można wyświetlić w podglądzie modelu 3D. Oznacza to, że niezależnie od tego, czy Twoje zadanie jest prostą ścieżką narzędzia z jednym narzędziem, czy też utworzoną ze złożonej kombinacji narzędzi i strategii na różnych poziomach, możesz być pewien, że gdy zadanie zostanie wycięte, będzie to właściwe za pierwszym razem.
Oprócz pokazania, że ścieżki narzędzi są poprawne, wysokiej jakości renderowanie i możliwość wykorzystania rzeczywistych tekstur materiałów i kolorów wypełnienia jest bardzo cennym narzędziem sprzedaży. Korzystając z symulacji, możesz tworzyć dowody klienta i oceniać opcje projektowe bez konieczności cięcia czegokolwiek!
Oprogramowanie ma wbudowaną bazę danych narzędzi, dzięki czemu zarządzanie frezami jest szybkie i łatwe. Narzędzia można organizować w dowolny sposób, który odpowiada Twojemu przepływowi pracy. Istnieje automatyczne wsparcie dla zarządzania maszynami i materiałami. Narzędzia można filtrować według bieżących ustawień materiału i maszyny, co ułatwia wybór odpowiedniego narzędzia do zadania. Baza danych narzędzi zawiera wydajny system nazewnictwa narzędzi. Pozwala to na posiadanie spójnych nazw narzędzi i dopasowanie tych nazw do właściwości frezu. Bazę danych narzędzi można zsynchronizować z Twoim kontem V&Co online, dzięki czemu zmiany wprowadzone w bazie danych narzędzi na jednej maszynie można łatwo przenieść do innych uruchomionych instancji. Możesz udostępniać bazę danych narzędzi za pomocą łącza z konta V&Co. Jest to szczególnie przydatne dla użytkowników, którzy chcą udostępniać swoje dane i ustawienia narzędzi bez nadpisywania przez użytkownika końcowego własnej bazy danych.
Vectric pomaga w zarządzaniu maszyną CNC, jej możliwościami (np. dodatkami obrotowymi lub laserowymi), powiązanymi postprocesorami oraz domyślnymi posuwami i prędkościami skrawania narzędzi dla wybranych materiałów.
Jak zawsze, nasze oprogramowanie jest w pełni konfigurowalne dla tych, którzy chcą mieć pełną kontrolę na podstawowym poziomie, ale kreator Kickstarter firmy Vectric może pomóc w rozpoczęciu pracy z zestawem narzędzi z rozsądnymi ustawieniami początkowymi, wykorzystując naszą stale aktualizowaną listę online najpopularniejszych marek i modeli maszyn.
Kreator „Kickstarter” nie tylko gwarantuje, że od razu będziesz mieć odpowiednie postprocesory i konfiguracje maszyny, ale system zarządzania pozwala również na opcjonalne aktualizowanie oprogramowania, jeśli w przyszłości zostaną wydane nowsze postprocesory dla Twojej maszyny.
Aby pomóc oszacować, ile czasu zajmie ścieżka narzędzia, aby wykonać cięcie, oprogramowanie obliczy czas na podstawie długości ścieżki narzędzia oraz określonych posuwów i prędkości, które zostały wprowadzone dla wybranego narzędzia. Operator może to zmienić, edytując „współczynnik skali”, tak aby z czasem wartość mogła zostać zoptymalizowana na podstawie rzeczywistej wydajności maszyny, aby zapewnić, że szacunek jest jak najbardziej zbliżony do rzeczywistego czasu cięcia.
Korzystając z opcji kafelkowania ścieżki narzędzia można obrabiać obiekty i projekty, które są wielokrotnie większe niż dostępna powierzchnia stołu maszyny CNC. Ten proces jest również nieoceniony, jeśli maksymalne rozmiary elementów materiału są ograniczone. W obu przypadkach znacznie większy projekt można nadal obrabiać, dzieląc ścieżkę narzędzia na łatwe do opanowania kafelki lub paski, z których każdy mieści się w obszarze obrabialnym maszyny CNC lub na dostępnych blokach materiału. Po przycięciu kafelki można ponownie złożyć, aby utworzyć gotowy element.
Szablony ścieżek narzędzi pozwalają na zwiększenie wydajności procesów produkcyjnych poprzez zapisanie kompletnych ustawień ścieżek narzędzi dla typowych operacji. Ustawienia te można następnie ponownie wykorzystać w dowolnym momencie w innej geometrii projektu. Często używane strategie i narzędzia można zatem stosować do podobnych zadań, szybko i łatwo.
Oprogramowanie pozwala na dodawanie własnych niestandardowych kształtów narzędzi do biblioteki narzędzi, generowanie ścieżek narzędzi i symulowanie gotowego rezultatu! Teraz możesz symulować efekty złożonych frezów rzymskich ogee, frezów do zaokrąglania i dowolnych innych niestandardowych kształtów narzędzi, jakie sobie życzysz. Po prostu narysuj profil narzędzia za pomocą narzędzi do rysowania wektorów lub zaimportuj profil od producenta, a następnie możesz dodać swoje niestandardowe narzędzie do listy. W bazie danych narzędzi możesz określić prędkości posuwu, prędkości wrzeciona, głębokości skrawania itp. w taki sam sposób, jak w przypadku dowolnego standardowego typu narzędzia.
Postprocessing ścieżki narzędzia Wrapped Rotary Axis Toolpath umożliwia zapisanie i uruchomienie wszystkich ścieżek narzędzia utworzonych w oprogramowaniu na maszynach CNC wyposażonych w oś obrotową lub indeksator obrotowy. Te funkcje konfiguracji pozwalają również określić konfigurację części obrotowej i wyświetlić wyniki zawinięcia w widoku 3D. Ta funkcja może być używana do projektowania i cięcia projektów, takich jak kolumny żłobkowane i skręty jęczmienne lub grawerowanie tekstu na okrągłych projektach. Uwaga: Ta funkcjonalność owija standardowe ścieżki narzędzia 3-osiowego wokół osi cylindrycznej, zastępując jedną z osi liniowych, aby napędzać obrót bloku materiału podczas cięcia.
Grawerowanie płyt produkcyjnych pozwala łączyć listy tekstowe w szablony dla odznak i tabliczek przemysłowych. Można go używać do łączenia list opartych na plikach CSV i tekstach przy użyciu zmiennych, które mogą automatycznie skalować się, aby dopasować je do gotowego układu projektu.
Funkcja tworzenia scalonych ścieżek narzędzi umożliwia łączenie ścieżek narzędzi, które wykorzystują to samo narzędzie, w jedną, nową ścieżkę narzędzi, która jest ogólnie bardziej wydajna niż niezależne cięcie składowych ścieżek narzędzi. Może to być szczególnie przydatne, jeśli chcesz wyciąć całą pojedynczą część, zanim CNC przejdzie do następnego elementu, ponieważ może łączyć ścieżki narzędzi w poszczególne komponenty.
Podobnie jak narzędzie kopiowania obszaru, ta ścieżka narzędzia umożliwia duplikowanie jednej lub większej liczby ścieżek narzędzi (jej elementów podrzędnych) jako bloku, w oparciu o wymiary wprowadzone w jego właściwościach.
Ta funkcja generuje wydajną i płynną ścieżkę narzędzia do cięcia kształtów 3D, takich jak listwy, łuki i ramy o stałym przekroju poprzecznym. Kształt jest określany przez wybranie dwóch wektorów; pierwszy będzie reprezentował krzywą napędową kształtu, a drugi definiuje przekrój poprzeczny, który zostanie w efekcie wytłoczony wzdłuż krzywej napędowej, aby utworzyć kształt przeciągnięcia podczas obróbki.
Funkcja ścieżki formowania pozwala określić dwa narzędzia, jedno do faktycznego „zgrubnego” wycięcia większości materiału większym narzędziem, a drugie do wykonania „wykańczania”. Ścieżka formowania ma kilka sprytnych opcji, które dodatkowo poprawiają wykończenie i wydajność.
W przypadku narzędzia „Wykończenie” można wybrać opcję „Zróżnicowany krok”. Można jej użyć do poprawienia wykończenia kształtów, które mają dużo stromych kątów lub krzywizn na przekroju poprzecznym.
W przypadku narzędzia „Rough” możesz wybrać opcję wstępnego wykończenia wszystkich płaskich (poziomych) obszarów na przekroju poprzecznym, które są powszechne w przypadku wielu kształtów formowania. Użycie tej opcji pozwala również uniknąć tworzenia ścieżki narzędzia „Finish” w tych płaskich obszarach, co dodatkowo zwiększa oszczędność czasu podczas obróbki.
Ścieżka narzędzia do fazowania umożliwia łatwe tworzenie faz za pomocą wierteł V-kształtnych lub narzędzi z czubkiem kulistym, co pozwala na tworzenie ozdobnych krawędzi. Jest ona również doskonałym sposobem na tworzenie otworów stożkowych.
Ścieżki narzędzi wygenerowane w PhotoVCarve można importować do oprogramowania w celu połączenia z innymi typami ścieżek narzędzi. Można importować i pozycjonować wiele projektów PhotoVCarve, a następnie dodawać i obrabiać dodatkowe elementy. Następnie można wyświetlić podgląd wszystkich ścieżek narzędzi i zapisać je w oprogramowaniu. Uwaga: strategia ścieżek narzędzi Photo V-Carving jest dołączona do VCarve Desktop, VCarve Pro i Aspire. PhotoVCarve można również kupić osobno, aby uzyskać więcej informacji, zobacz sekcję PhotoVCarve na stronie internetowej.
Zawartość widoku 2D lub 3D można teraz wydrukować za pomocą polecenia Drukuj w menu Plik. Wystarczy wybrać widok, który chcesz wydrukować (2D lub 3D), a następnie kliknąć polecenie Drukuj. Standardowe okno dialogowe drukarki systemu Windows umożliwia wybranie drukarki i dostosowanie jej właściwości. Po kliknięciu przycisku OK w tym oknie dialogowym widok zostanie wydrukowany. Polecenie Podgląd wydruku w menu Plik umożliwia sprawdzenie układu strony przed wydrukowaniem. Wydrukowany widok jest zawsze skalowany tak, aby dokładnie pasował do aktualnie wybranego rozmiaru strony (wliczając marginesy). Rysunki nie są zatem drukowane w rzeczywistym rozmiarze i nie są drukowane na wielu stronach.
Pliki zapisane z oprogramowania zawierają obraz miniatury. Eksplorator Windows może wykorzystać te miniatury, aby pokazać podgląd każdego pliku podczas przeglądania folderu.
Pomoc dla wszystkich formularzy można teraz znaleźć, korzystając z wygodnej zintegrowanej funkcji pomocy. Kliknij ikonę znaku zapytania na górze każdego formularza, aby uzyskać pomoc dla tej konkretnej funkcji.
Wszystkie nasze produkty mają szczegółowe samouczki wideo i pliki danych, których potrzebujesz, aby przepracować przykłady. Są one podzielone na sekcje, zaczynając od projektów wprowadzających, aby umożliwić Ci zobaczenie procesu produkcji kompletnej części i rozpoczęcie zrozumienia ogólnego przepływu pracy. Następnie są filmy, które obejmują każdy obszar użycia w programie. Filmy są zaprojektowane tak, aby przeprowadzić Cię krok po kroku przez różne typy projektów, aby wyjaśnić kluczowe metody, których będziesz używać w oprogramowaniu i zademonstrować je na przykładach z życia wziętych. Możesz po prostu oglądać i przyswajać zawartość lub śledzić, zatrzymując się w razie potrzeby, aby wykonać zadanie. Oprócz nauki korzystania z programu filmy zawierają wskazówki i triki dotyczące lepszego wykorzystania oprogramowania. Wynik każdego projektu (wraz z Clip Art) zapewnia bibliotekę części, które można obrabiać, aby tworzyć pliki przykładowe w celu poprawy umiejętności CNC lub pomóc Ci zademonstrować swoje możliwości potencjalnym klientom.
Jesteśmy bardzo dumni z jakości naszego oprogramowania i utrzymujemy aktywne i otwarte forum na forum.vectric.com. Forum pozwala użytkownikom zadawać pytania i omawiać techniki związane z CNC i oprogramowaniem. Oprócz bezpośredniego wkładu od Vectric, jest wielu entuzjastycznych użytkowników, którzy zawsze chętnie pomagają w każdym temacie związanym z obróbką CNC. Inną bardzo interesującą sekcją forum jest obszar galerii, w którym użytkownicy mogą zamieszczać zdjęcia projektów, które wykonali przy użyciu oprogramowania Vectric. Proszę zajrzeć, jest tam kilka bardzo ładnych przykładów prac.
Nowe wersje mają instalatory zarówno dla komputerów 32-bitowych, jak i 64-bitowych. Instalator wykryje i zainstaluje odpowiednią wersję dla Twojego komputera. Wersja 64-bitowa umożliwi oprogramowaniu wykorzystanie całej pamięci RAM na komputerze, co umożliwi przetwarzanie bardzo długich ścieżek narzędzi, złożonych zadań zagnieżdżania oraz importowanie i eksportowanie bardzo dużych plików (STL, OBJ itp.).
Dajemy Ci dostęp do clipartów online, które są bezpłatne przy zakupie. Cliparty te można pobrać bezpośrednio z Twojego konta V&CO w działającym oprogramowaniu. Oprogramowanie zawiera podglądy clipartów, do których masz uprawnienia, w zakładce clipart, dzięki czemu możesz zobaczyć wszystkie dostępne opcje i pobrać interesujące Cię elementy. Aby uzyskać najnowsze uprawnienia, kliknij przycisk odświeżania. Aby zaimportować clipart z zakładki clipart do swojej pracy, po prostu przeciągnij i upuść żądany model na swoją część.